5 Şubat 2025 Çarşamba

UND’nin 2025 Hedefleri Ve Sektörel Gelişmeler-Yılmaz Parlar

  Türkiye, Karayolu Taşımacılığında Rekor Kırdı

UND, Türkiye’nin Lojistik Gücü Dünyaya Yön Veriyor

Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), Türkiye’nin lojistik sektöründeki lider güclerden biri olarak küresel ticaretin en önemli aktörlerinden biri haline gelmeye devam ediyor. 1974 yılından bu yana, Türk taşımacılık sektörünü dünyada zirveye taşıyan UND, her geçen gün büyüyen ve gelişen yapısıyla sektöre yön vermeyi sürdürüyor.



Lojistik Sektörü Yeni Zirveyi Gördü, 2 Milyon 95 Bin Sefer

Türkiye, uluslararası karayolu taşımacılığında yeni bir rekora imza attı. 2024 yılında 2 milyon 95 bin ihracat seferi gerçekleştirilerek, sektör tarihindeki en yüksek seviyeye ulaşıldı.

Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) tarafından yapılan açıklamada, karayolu taşımacılığının, Türkiye'nin lojistik üs olma yolundaki en kritik unsurlarından biri haline geldiği vurgulandı.

UND'nin 5 Şubat 2025 Çarşamba günü  Genel Merkez'de düzenlediği değerlendirme toplantısında, 2024 yılının sektörel analizleri ve geleceğe dair beklentiler paylaşıldı.

UND Yönetim Kurulu Başkanı Şerafettin Aras, "Karayolu, Türkiye ekonomisi için vazgeçilmez bir büyüke sahip. Pandemi, savaşlar, denizyolunda yaşanan krizler ve tedarik zincirindeki aksaklıklar nedeniyle karayolunun önemi artmaya devam ediyor" dedi.



Türkiye'nin Dış Ticaretteki Gücü, Karayolu Taşımacılığı

Türkiye, Avrupa ile Orta Asya arasında bir lojistik köprü konumunda bulunuyor. UND verilerine göre, dünya ticaretinin %85'i denizyoluyla yapılırken, Türkiye'nin ihracatının %41'i (107 milyar dolar) karayoluyla gerçekleştirildi. 2022'de 2 milyon 78 bin sefere ulaşan uluslararası karayolu taşımacılığı, 2023'te 2 milyon 26 bine gerilese de, 2024'te yeniden yükselişe geçerek 2 milyon 95 bin seviyesine ulaştı.

Başkan Aras, "Karayolu, hem ticari ürünlerin zamanında teslim edilmesini sağlayan kritik bir lojistik ağ hem de döviz kazandıran bir sektör. Gelecekte de bölgesel gelişmelerle birlikte, uluslararası ticaretteki payı daha da artacaktır" ifadelerini kullandı.



Karayolu Taşımacılığı, Türkiye'nin Döviz Kaynaklarından Biri

UND verilerine göre, uluslararası karayolu taşımacılığı sektörü, 2023'te 6 milyar dolar hizmet ticareti geliri elde etti. Toplam taşımacılık sektörü ise 40 milyar dolarlık bir hacme ulaştı. Aras, "Türkiye'nin transit ülke olabilmesi için mevzuat düzenlemelerimizi hızla yapmalıyız. Bu sayede, hizmet ihracatında turizmin önüne geçebiliriz" dedi.

En Fazla Taşıma Irak'a

2024 yılında en fazla ihracat seferi yapılan ülke 492 bin seferle Irak oldu. Suriye 189 bin seferle ikinci, Almanya 146 bin seferle üçüncü sırada yer aldı. Avrupa'ya toplamda 897 bin ihracat taşıması yapılırken, bunun %65'ini Türk plakalı araçlar gerçekleştirdi.

Orta Doğu Ve Orta Asya, Ana Hedef Pazarlar Oldu

Toplam ihracat taşımalarının %57’si Orta Doğu ve BDT-Orta Asya bölgelerine gerçekleştirildi. Kafkaslar ve Orta Asya'ya yapılan 367 bin taşıma bir önceki yıla göre %4 azalırken, Orta Doğu'ya yapılan 816 bin ihracat seferi %6'lik bir artış gösterdi.



Küresel Lojistikte Kilit Oyuncu, Türkiye

Başkan Aras, Türkiye'nin önemli lojistik koridorlarının merkezinde olduğuna dikkat çekerek, Orta Koridor’un giderek artan önemi, Kalkınma Yolu ve Zengezur Koridoru’nun devreye girmesiyle Türkiye'nin küresel ticaretteki rolünün daha da artacağını belirtti. "Türkiye, Avrupa ve Asya arasındaki en kritik geçiş noktalarından biri. Bunu taçlandırarak lojistikte dünya gücü olmamız gerekiyor" dedi.



UND’nin 2025 Hedefleri Ve Sektörel Gelişmeler

2024 yılında UND, lojistik sektöründeki sorunlara çözüm arayışlarını hızlandırdı.

Kadın istihdamını arttırmak için "Kadın Sürücü Akademisi" projesi hayata geçirilecek.

Sürücü vize sorunları ile ilgili Avrupa Birliği ve BM ile

UND, AB'den Resmi Akreditasyon Aldı

Brüksel'deki Temaslar Daha Etkin Yürütülecek

Türkiye'nin uluslararası taşımacılık alanındaki en güçlü temsilcilerinden Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), Avrupa Birliği tarafından yürürlüğe konulan yeni akreditasyon sistemi kapsamında 23 Ocak 2025 itibarıyla resmi olarak AB tarafından akredite edildi.

Bu önemli gelişme, UND'nin uzun yıllardır Türkiye-AB hukuku çerçevesinde yürüttüğü etkin lobi faaliyetleri ve Brüksel'deki güçlü temaslarının bir sonucu olarak değerlendiriliyor. Akreditasyon sayesinde dernek, AB Komisyonu ve Avrupa Parlamentosu gibi önemli kurumlarla olan iletişimini daha sistemli ve etkili bir şekilde sürdürebilecek.

Sektörün Geleceğine Yön Veren Adımlar

UND Başkanı, 2025 yılı planlarını açıklayarak sektör için kritik başlıklara değindi. Ulaştırma Koridorları ve Suriye ile ticaret öncelikli konular arasında olacak. Başkan, Suriye’de normalleşme sürecinin taşımacılığı canlandıracağını belirtti ve gelişmeleri yakından takip ettiklerini vurguladı.

Sektörün gelişimi için kritik alanlara dikkat çeken UND, şu başlıklarda yoğun çalışmalar sürdürecek:

Sınır kapılarında ve iç gümrüklerde geçişlerin hızlandırılması için reformlar,

Sürücü vizeleri konusundaki engellerin kaldırılması,

Gümrük Mevzuatı ve lojistik performansının artırılması,

Taşımacılık maliyetlerinin düşürülmesi için stratejik hamleler,

AB Yeşil Mutabakatı ve sınırda karbon düzenlemesi kapsamında sektörü adapte etmek,

Dijitalleşme ve teknolojik dönüşümün hızlandırılması.

Türkiye'nin kara taşımacılığında küresel rekabet gücünü artırmak için UND, 2025 yılında da etkili adımlar atmaya devam edecek.

UND, karayolu taşımacılığı, gümrükleme süreçleri, dijitalleşme, yeşil lojistik ve uluslararası rekabet gücü gibi kritik alanlarda Türkiye’nin dünya sahnesindeki konumunu güçlendiriyor. Türk lojistik sektörünü küresel ticarette ön plana çıkarmak, sektör profesyonellerini desteklemek ve uluslararası arenada Türkiye’nin taşımacılık sektörünü en iyi şekilde temsil etmek UND’nin en büyük misyonlarından biri olarak dikkat çekiyor.

tilmazparlar@yahoo.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder