TAYSAD DEVLET DESTEĞİ ŞART
Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı Dr. Mehmet Dudaroğlu, İstanbul Avangarde Hotelde basın Toplantısı düzenledi.
Mehmet Dudaroğlu, “Son 5 yılın verilerine bakıldığında, imalat sanayinin GSYH payında her hangi bir büyüme olamadı. Rakamlar % 18 civarında seyretdi. Avrupa ülkeleriyle olan rekabet gücümüz olumsuz”dedi
Avrupa pazarınde rekabet edebilmek için üretime devlet desteğinin olması gereğini vurguladı.
TÜBİTAK bütçelerinde Araştırma Destek Programları için toplam 4,7 milyar TL ödenek ayrıldığını ancak, bunun sadece 3,7 milyar TL’sinin kullanıldığını, son 5 yılda kullanılmayan araştırma ödeneği yaklaşık 970 milyon TL seviyesinde olduğunu, ülke genelindeki üniversitelerde yaklaşık 45 bin’i aşkın öğretim görevlisinin, her alandaki çalışmaları için fon arayışında olduğunu açıkladı.
Dudaroğlu, “TÜBİTAK fonlarında yer alan ancak kullanılmayan bu kaynakların, üniversitelerimize aktarılması ve sanayi-üniversite işbirliğinde kullanılması”özet sözleriyle haklıydı.
Gerçekden Taşıt altyapısının önemli bir bileşeni olan “Taşıt Araçları Yan Sanayi”nde sadece yeni ürünlerle değil yeni ve iyileştirilmiş üretim ve yönetim sistemleri ve sistematik düşünebilen yalın liderler yaratarak da kendini rakiplerinden ayıran fark yaratma şansı yakalanabilir.
İnsana yatırım yapma, daha iyi üretim yöntemlerini öğrenme ve bu yöntemleri tüm örgüte yayma çağıdır.
Serbest piyasa kurallarında tüm ürünler ithal veya yerli üretim kalite-fiyat performanslarına göre rekabet ederler.
Tüketici bilincinin gelişmesi sonucu iyileri talep etmekdedir.
Fark yaratmak için yeni ürün tasarımlamak inovasyon şart olmuştur.
Ancak sektör bünyesinde kurulan Ar-Ge departmanlar genellikle Ür-Ge ürün geliştirmenin ötesine gidememekdedir. Dillerden düşmeyen katma değerli ürün inovasyon sadece kelimelere asılı kalmaktadır.
Ar-Ge’nin ön koşulu ilimdir yaratacı ilim adamların yapabileceği bir unsurdur. Akademi - Sanayi iş birliği içinde Ar-Ge fonların üniversitelere akdarılması istenen hedefleri yakalamayı kolaylaştıracakdır. Fayda sağlıyacakdır.
İç tedarik iç üretim elzem uzun vade yarar sağlar. Ucuz işgücü amaçlı ülke dışında üretmek yerine üretimi ülke içindeki ucuz işgücü bölgelerine kaydırma esasdır.
Dış ülkelerde tasarımı geliştirmeyi yapabilirsiniz ancak yeniden ülkeye dönmek şartdır.
Gelişen ülkelerde politika uygulayıcıları iş dünyası liderleri sürdürebilir ekonomisini yeniden yapılandırmayı sorgularken üretimle ilişkin şartını merkezde yer almasını öngörmekteler.
Devlet desteği olmadan bir markanın uluslararası rekabetçi olması kolay değildir. Sürdürebilir yenilikci düşünce ile katmadeğerli ürünlerle Uluslar arası pazarda payınızı artırırsınız. Ayrıca Pay almak için Uyumlu iş biriliği içinde örgütlenme elzemdir.
yilmazparlar@yahoo.com
Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı Dr. Mehmet Dudaroğlu, İstanbul Avangarde Hotelde basın Toplantısı düzenledi.
Mehmet Dudaroğlu, “Son 5 yılın verilerine bakıldığında, imalat sanayinin GSYH payında her hangi bir büyüme olamadı. Rakamlar % 18 civarında seyretdi. Avrupa ülkeleriyle olan rekabet gücümüz olumsuz”dedi
Avrupa pazarınde rekabet edebilmek için üretime devlet desteğinin olması gereğini vurguladı.
TÜBİTAK bütçelerinde Araştırma Destek Programları için toplam 4,7 milyar TL ödenek ayrıldığını ancak, bunun sadece 3,7 milyar TL’sinin kullanıldığını, son 5 yılda kullanılmayan araştırma ödeneği yaklaşık 970 milyon TL seviyesinde olduğunu, ülke genelindeki üniversitelerde yaklaşık 45 bin’i aşkın öğretim görevlisinin, her alandaki çalışmaları için fon arayışında olduğunu açıkladı.
Dudaroğlu, “TÜBİTAK fonlarında yer alan ancak kullanılmayan bu kaynakların, üniversitelerimize aktarılması ve sanayi-üniversite işbirliğinde kullanılması”özet sözleriyle haklıydı.
Gerçekden Taşıt altyapısının önemli bir bileşeni olan “Taşıt Araçları Yan Sanayi”nde sadece yeni ürünlerle değil yeni ve iyileştirilmiş üretim ve yönetim sistemleri ve sistematik düşünebilen yalın liderler yaratarak da kendini rakiplerinden ayıran fark yaratma şansı yakalanabilir.
İnsana yatırım yapma, daha iyi üretim yöntemlerini öğrenme ve bu yöntemleri tüm örgüte yayma çağıdır.
Serbest piyasa kurallarında tüm ürünler ithal veya yerli üretim kalite-fiyat performanslarına göre rekabet ederler.
Tüketici bilincinin gelişmesi sonucu iyileri talep etmekdedir.
Fark yaratmak için yeni ürün tasarımlamak inovasyon şart olmuştur.
Ancak sektör bünyesinde kurulan Ar-Ge departmanlar genellikle Ür-Ge ürün geliştirmenin ötesine gidememekdedir. Dillerden düşmeyen katma değerli ürün inovasyon sadece kelimelere asılı kalmaktadır.
İç tedarik iç üretim elzem uzun vade yarar sağlar. Ucuz işgücü amaçlı ülke dışında üretmek yerine üretimi ülke içindeki ucuz işgücü bölgelerine kaydırma esasdır.
Dış ülkelerde tasarımı geliştirmeyi yapabilirsiniz ancak yeniden ülkeye dönmek şartdır.
Gelişen ülkelerde politika uygulayıcıları iş dünyası liderleri sürdürebilir ekonomisini yeniden yapılandırmayı sorgularken üretimle ilişkin şartını merkezde yer almasını öngörmekteler.
Devlet desteği olmadan bir markanın uluslararası rekabetçi olması kolay değildir. Sürdürebilir yenilikci düşünce ile katmadeğerli ürünlerle Uluslar arası pazarda payınızı artırırsınız. Ayrıca Pay almak için Uyumlu iş biriliği içinde örgütlenme elzemdir.
yilmazparlar@yahoo.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder