26 Mart 2013 Salı

2013 KARTEPE EKONOMİ ZİRVESİ-YILMAZ PARLAR


2013 KARTEPE EKONOMİ ZİRVESİ ZİRVE YAPTI.

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu TOBB’nin Yurt içi ve dışı yaptıkları faaliyetleri sundu. Elde edilen başarıları tüm basının takdirini kazanırken yeri zor doldurulacak derin bir iz bıraktı.
 
 

Başkanlığını, Cem Tv Medya Grup ve Yayın Kurulu Başkanı Celal Toprak’ın yaptığı EGD Ekonomi gazetecileri Derneği üyeleri gerçekleşen 2013 Kartepe Ekonomi Zirvesinde Ekonomiyi ve geleceğin medyasını tüm detaylarıyla tartıştı.

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, öncelikle TOBB örgütlenme yapısı üyelik sistemi hakkında bilgilendirirken genel profil çatısı altında bir sunusu oldu. Devrim niteliğinde işler yaptıklarını, Ahilik ve Lonca sistemi teşkilat özünü aslında Avrupa’nın kendilerinden aldığını. çok geliştiklerini örgütle bir çok ülkeye model olduklarını dile getirdi. 

Turkcel genel başkan yardımcısı Koray Öztürkler baş döndürücü hızla gelişen bilişim teknolojisinin basına yansımalarını, gelecekte takip edilecek yol haritası örneklemeleri verdi.

Ekonomi yazarların oluşturduğu, Her dakikası Dolu dolu geçen iki günlük 2013 Kartepe Ekonomi Zirvesi program aralarında kurulan standlarıda gezen gazeteciler firmalar hakkında geniş bilgiler aldı. Röportaj imkamı yakaladı. Dikkat çeken standlardan Reis Gıda geniş seçkin ürün yelpazesiyle Uluslararası bir marka çizgisini sürdürebilirlik konumunda  Pazar payını artıran sektöründe büyüme gösteren firmaların başlarında gelenlerden.Yönetim Kurul Başkanı Mehmet Reis’de zirveyi yakın takip edenlerin arasındaydı. Türkiye iç denetim Enstitüsü yaptıkları tüm çalışmaları Uluslararası faliyetler hakkında gazetecilere ayrıntılarıyla bilgiler sundu.

EGD Ekonomi Gazetecileri Kartepe’de yoğun geçen zirvede, çalışırken- dinlendi, Beyin fırtınası yaparken zihinlerine enerji dopoladı.

Herkesin tepki gösterdiği Bankaların maliyetlerini aşırı karla yansıtmalarını vicdansızlık olarak nitelendiren Avrupa'nın en karlısı da Türk bankacılık sistemi olduğunu, bankalardan daha vicdanlı bir tutum sergilemelerini beklediklerini dile getiren TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlunu gazeteciler soru yağmuruna tuttu.

Siyasete atılacağınız söyleniyor açıklama getirirmisiniz sorusu üzerine   ''Bulunduğum makam zaten hizmet makamı. Her türlü makamda hizmet edebilirsiniz. Siyasette de, Dernek başkanı olarak da hizmet edebilirsiniz. Herkese ayrı bir rol düşüyor. Herkes rolünü iyi yapabilirse o zaman zaten ülkenin gelişmesine katkısı olacaktır.” 

Oda seçimlerinin ertelenmesi soruları üzerine talebin kendilerinden geldiğini yapılan işlerin doğruluğundan emin olduklarını baskın seçim' iddialarının gerçeği yansıtmadığını belirterek konuyu özetledi.

''Odalarımıza 7 Ocak tarihi itibariyle meslek grubu listeleri teslim edildi. 10 ocak'ta da internete kondu Herkes bu listeleri zaten sorgulayabildi. 

Ama 'baskın seçim', iddiaları ve TOBB camiasının  itibarını sarsıcı açıklamalar vardı. İtibar bizim için önemliydi. Esas seçimleri erteletme talebimiz bundan kaynaklandı.  İtirazlar sonrasında bir komisyon kuruldu. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı ile yakın istişare içinde Komisyon talepleri değerlendirirken mümkün olduğunca, mevzuat ile çelişmediği sürece üye lehine kullandı. Ve Komisyon, meslek gruplandırmaları konusunda hiçbir maddi hata bulamadı. TOBB’un yaptığı meslek komitelerinde hiçbir maddi hata, yani mevzuat ve hukuka aykırı işlem yapılmadığı görüldü.  Komisyonun çalışmaları sonucunda, sadece 19 oda ve borsanın meslek grubu sayısında değişiklik oldu yani yüzde 5 civarında. 365 oda ve borsanın 346'sında yani yüzde 95’inde değişiklik olmadı.  365 oda ve borsadaki grup sayısı 3 bin 659’dan 3 bin 688’e çıkmıştır. Grup sayısı sadece binde 8 artmıştır. Meclis üye sayısı da 9 bin 650’den 9 bin 710’a yükselmiştir.’’

Odaların temel bileşenlerinden olan meslek gruplarını oluştururken kuruluşların meslek kodlarının doğru olmaması karşısında değişikliğe (NACE) yöneldiklerini örnekle izah etti. Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün 2011'de diyor ki 'Bizdeki kayıtlara göre Türk Telekom bir inşaat şirketi görünüyor. TOFAŞ da araba alım satımı yapıyor.' Şimdi yetki 2009'a kadar odalarımızın meclislerinde, yönetim kurullarındaydı. Odalarda, eskiden gruplandırma sağlıklı yapıldı mı yapılmadı mı derseniz... Bakan Ergün'ün açıklamaları her şeyi ifade ediyor zaten. Şirketleri yeniden faaliyet koduna göre gruplandırmaya başladığımızda biz biliyorduk ki Türkiye'de hiçbir kurum faaliyet yürüten kaç firma olduğunu bilmiyordu. Ve aynı şirket farklı kurumlarda farklı faaliyet alanında görünüyordu. TUİK'te farklı, SGK'da farklı, TOBB'da farklı Gelir idaresi Başkanlığı'nda farklı... Bundan dolayı ticaret ve sanayi envanteri, yatırım destekleri, sanayi ve maliye politikalarının dizaynı yapılamıyordu. Avrupa'nın vermiş olduğu NACE sınıflandırması içerisinde 2 bin 183 tane NACE faaliyet kodu var. Hangisini yapıyorsunuz?' diye sordu 1 milyon 500 bin işletmeye. Esas depremi yaşadığımız nokta ise Türkiye'deki işletmelerin 3'te 2'si odalarımızda farklı yerdelermiş. Bunları düzelterek devrim niteliğinde bir iş yaptık. Üyelerin yüzde 68'inin NACE kodu değişti.  Her işletme kendi NACE kodunu kendi beyan etti.TOBB da Gelir İdaresi Başkanlığı da hiçbir işletmeye NACE kodu vermedi.''açıklamasında bulundu

Hisarcıklıoğlu rakamlarla örgütün Türkiye’deki rolü ''TOBB Türkiye'deki özel sektörün çatı kuruluşu olarak 12 milyon 600 bin istihdamı temsil ediyor. Türkiye'de yapılan yatırımların yüzde 82'si, Türkiye ihracatının da yaklaşık yüzde 90'ını yapıyor TOBB'un, milli gelirin yüzde 75'ini temsil ediyor. Türk iş dünyasının önceki Kasım ayından 2012 Kasım ayına kadar 1 milyon 100 bin kişiye istihdam sağladık.''  şeklinde ifade etti.

Hisarcıklıoğlu, girişimcilik endeksi hakkında  ''Girişimcilik endeksini ilk defa burada açıklıyorum. Endeks, bir ilde yeni kurulan firmaların, o ilin nüfusuna ve o ilde mevcut firma sayısına oranına göre hesaplanıyor. Ankara, 2,19 puan ile ilk sırada, İstanbul ve Eskişehir 2,10 ile ikinciliği paylaşırken, Antalya 1,86 ile ücüncü sırada yer alıyor. Ankara artık bir girişimci şehri. Ankara'nın ilk sırada çıkmasının nedeni, Ankara'da üniversite sayısının ve teknoparkların çok olması, Türkiye'de teknolojiye dayalı girişimlerin en çok kümelendiği il olmasıdır'' dedi.

Türkiye'nin  hızlı büyüyen 100 şirketini seçmek için ''Türkiye 100 Programı'' adı altında çalışmalarını,

Kredi Garanti Fonu'yla geçen sene 5 bin 22 tane kefalet, 1,5 trilyonluk kefalet karşılığında 6 milyar liralık kredi kullanıldığını

Karşılıksız çeklere uygulanan hapis cezasının kalktığını  

UMEM Beceri'10 (Uzmanlaşmış Meslek Edindirme Merkezleri Projesi) kapsamında   ''Şu an 60 bin kişi eğitimde, 48 bin kişi eğitimini tamamlamış, 32 bin kişiyi istihdam ettiklerini

İsrail'le Filistin arasındaki ticari sorunun çözümü için kendisinin, Filistin ve İsrail tüccarları arasında 4'er kişiden oluşturulan heyete eş başkan olarak tayin ettiklerini  

Dünya Ticaret örgütü'nde alınan kararların, Cenevre’de,  New York'ta, Washington'da alındığını. buralarda aktif olunması gerektiğini, uluslararası kuruluşlarda aktif olunması gerektiğini,     

Dünyada Türk lobisinin Türk diasporasının eksikliğini duyarak bütün dünyadaki Türk diasporasını harekete geçirecek kuruluşu  kurduklarını.

Başbakan'ın genelgesi kapsamında bütün dünyadaki Türk girişimcileri bir çatı altında toplayan bir organizasyonun (Dünya Türk Girişimciler Kurultayı) başkanlık yaptıkları açıklayarak ekonominin her alanında sorulan sorularıda cevapsız bırakmadı.

Yorgun ve yoğun geçen günün gecesinde ekonomi dernegi gazetecileri aileleriyle birlikte yine EGD nin içinden çıkan sanatcılarla eğlendi. Tv Sunucusu Seda Çelik aldığı alkış, takdir ve isteklerle sahne aldı. Yaptığı show ve şarkıları geceye renk kattı.

yilmazparlar@yahoo.com    

 

 

 

 

 

25 Mart 2013 Pazartesi

Unilever, OMO ve WWF Türkiye-Yılmaz Parlar


“OMO” SU TASARRUFU DAVETİNE DEVAM

 

Unilever, OMO ve WWF Türkiye (Doğal Hayatı Koruma Vakfı), ''Türkiye'nin Su Ayak İzi projesi tüm hızıyla devam ederken iki Ömerli Barajı'nı dolduracak kadar su tasarrufu sağlandığı açıklamasını yaptı.
 


 

Unilever, OMO ve uluslararası doğa koruma kuruluşu WWF-Türkiye (Doğal Hayatı Koruma Vakfı), ''Türkiye'nin Su Ayak İzi “ ile ilgili basın toplantısı düzenlediler.


Unilever Türkiye Ev ve Kişisel Bakım Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı ve Yönetim Kurulu Üyesi Şükrü Dinçer, WWF-Türkiye Genel Müdürü Tolga Baştak basın toplantısına katılarak  ilginç açıklamalarda bulundular.

 

Unilever Türkiye Ev ve Kişisel Bakım Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı ve Yönetim Kurulu Üyesi Şükrü Dinçer, ''Türkiye'nin su ayak izini çıkararak, -su ayak izi- kavramının, ülkemiz su politikalarına entegre edilmesi yönünde destek vereceğiz. OMO olarak da tüketicilerimizi su tüketimiyle ilgili bilinçlendirmeye devam ediyoruz.

 
OMO ve WWF-Türkiye'nin 2009 yılında gerçekleştirdiğimiz -Sudaki Ayak İzim- Projesi ile  90 bin kişi tarafından sudaki ayak izini ölçüldü. Kendilerine sunduğumuz  bilgiler ile su ayak izlerini azaltmak yönünde etkili oldu.
Çamaşır makinalarında ön yıkama oranını yüzde 44'ten yüzde 29'a geriledi.  Bu sayede takriben  iki Ömerli Barajını dolduracak kadar su tasarrufu sağlandı. Elde edilen bu başarılı sonuç, bizi, gelecek projeler için motive etti. Türkiye'nin Su Ayak İzi Raporu'nun, 2009 yılında başlayan işbirliğinin devamı niteliğindedir.  daha makro ölçekteki Türkiye'nin su ayak izi hesaplamasına doğru gelişiyor'' dedi


 WWF-Türkiye Genel Müdürü Tolga Baştak “ Su ayak izi kavramının makro ölçekte suyun akılcı yönetimi açısından strateji geliştirilmesi için çok önemli bir göstergedir.  Su kullanımı ve suyun küresel ekonomi içinde dolaşımının ortaya konmasının, ülkelerin su yönetimine yeni bir boyut kazandı.  Su Ayak İzi'nin hesaplanmasının, geleceğe yönelik sorular sorulması, çözüm önerisi geliştirilmesi, bireylerin harekete geçmesi, özel şirketlerin su yönetimine katılması ve kamu politikalarında değişim yaratılması için oldukça önemli unsurdur. OMO'nun destekleriyle ikinci aşamasına başladığımız projemizde, Orman ve Su İşleri Bakanlığı Su Yönetimi Genel Müdürlüğü ile birlikte Türkiye'nin Su Ayak İzi'ni hesaplayarak, ülkemizin su yönetimi sürecine yeni bir bakış açısı getirmeyi hedefliyoruz'' şeklinde projeyi özetledi.

 

Sanal su kavramını anlatarak  hazırlanacak raporla, gayri safi milli hasıla, ithalat ve ihracat gibi ulusal hesapların farklı bileşenleriyle su kaynakları arasındaki ilişkinin kurulmasının  , aynı zamanda hükümetlere, iş dünyasına ve bireylere yönelik önerilere de yer verilecek hedefleri olduğunu  söylediler.
Orman ve Su İşleri Bakanlığı'nın desteğiyle hazırlanacak Türkiye'nin Su Ayak İzi Raporu, toplam su ayak izinin yanı sıra, doğrudan ve dolaylı su kullanımı, sektörlerin su ayak izi ve suyun ekonomi içerisindeki rolünü de ortaya koyacak.
Proje ile Türkiye'nin, bugüne kadar ulusal su ayak izini çıkaran İngiltere, İspanya, İsveç, Finlandiya ve Meksika gibi ülkeler arasında olabileceğimizi vurguladılar.

 

yilmazparlar@yahoo.com     

 

16 Mart 2013 Cumartesi

TÜRDER HALKI AYDINLATMA KONFERANSI-YILMAZ PARLAR


Rekabet ve Tüketici Kanunları


TÜRDER Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Derneği, Tüketici Haftası münasebetiyle, 12 Mart Salı günü saat 13:30’da Rekabet ve Tüketici Kanunlarının anlatıldığı bir panel düzenledi. Büyükçekmece Mektebim Okulları’nda düzenlenen toplantının açılış konuşmasını yapan Dernek Genel Başkanı Doç Dr. Uğur ÖZGÖKER, derneğin kuruluş amacını ve hedeflerini anlattı.

Ayrıca panel düzenlendi Panel Moderatörü Ekonomi yazarı ve Barış Tv Haftanın aynası program yapımcısı Ahmet Coşkun Aydın önce tüketici hakları ve bilinci üzerine bir giriş konuşması yaptı. Panele katılan İstanbul Milletvekili – TBMM Bütçe Plan Komisyonu Üyesi ve Rekabet Kurumu Kurucu Başkanı Sayın Prof. Dr. Aydın AYAYDIN, Rekabet Kurumu’nun Bankalara kestiği cezayı ve nedenlerini anlattı. Kararın henüz kesin olmadığı, bundan dolayı da karar kesinleşinceye kadar, yorum yapmanın doğru olmadığını belirtti. Ayrıca Türkcell’e SPK tarafından atananların siyasi kimliği olduğunu ve bu konuda Hükümetin yanlış yaptığını belirtti. Atamanın bağımsız ve uzman kişilerden olması gerektiğini söyledi.


Panelde konuşan bir başka konuşmacı da Tüketici Örgütleri Federasyonu (TÖF) ve Tüketici Bilincini Geliştirme Derneği (TÜBİDER) Genel Başkanı Fuat ENGİN’di. Engin, tüketicilerin en çok bankalar ve iletişim şirketlerinden şikayet ettiğini söyledi. Engin ayrıca, BBDK, SPK, Rekabet Kurumu, TİB, gibi devlet Kurumlarının yeterince çalışmadığını ve tüketicinin haklarının korunmasına hassasiyet göstermediklerini belirtti.


Panelin ortak noktası ise 13-14 Mart tarihleri arasında “bankaların boykot edilmesi”nin desteklenmesinin gerektiğiydi.


Panel daha sonra TÜRDER’in kuruluş amacının ortaya konduğu “Kuruluş Deklerasyonu”nun okunması ve ardından yapılan plaket töreniyle sona erdi.



yilmazparlar@yahoo.com

4 Mart 2013 Pazartesi

DG Farma-booble-Yılmaz Parlar


suyu otomatik filtreleyen şişe bobble


DG Farma İlaç Sanayi tarafından ithal edilen Türkiye ve Ortadoğu pazarına sunulacak sağlıklı su filtreleme sistemiyle otomatik yapabilen şişe ve filtresi Basına tanıtıldı. Toplantıya yönetim kurul Başkanı Dinçer şeren CEO İlker Torlak ve yönetim kurul üyesi Gökhan Orhun katıldı.


DG Farma CEO’su İlker Torlak ın verdiği bilgilere göre 2012 yılında tüm dünyada ilgi gören gerçekleşen üstün satışrakamlarıyla Bobble Türkiye’de eczaneler başta olmak üzere perakende zincir mağazalar ve Intersport mağazalar gibi yaklaşık 5000 satış noktasından tüketici ihtiyaçlarına cevap verebilecek. Bobble’ın sağlık ürünü şişe ve filtreleri dünyada hala hazırda 40 ülkede varlığını sürdüren 51 milyonluk satış gerçekleştirmiştir.


DG Farma CEO’su İlker Torlak Toplantıda “Bildiğiniz gibi Hadımköy’de bulunan İlaç sektöründe 2004 yılından bu yana faaliyet gösteren DG Farma firmamız saç dökülmesinin önlenmesi ve saç büyümesinin uyarılmasında kullanılan Minoxil adlı ilacın üretimiyle tanınmaktadır. 2012 yılında 35 milyon TL ciro gerçekleştirtik. Üretimde yaklaşık 10 milyon kutu ilaç üretmekteyiz. 5 milyon dolarlık pazarlama, reklam ve istihdam yatırımıyla şimdi de Türkiye’ye Bobble getirmekteyiz. Bobble’ın, diğer suşişelerinden farklı olarak, içinde sağlıklı su tüketimine olanak sağlayan karbon filtresi bulunuyor. Bu filtre sayesinde sudaki klor, koku ve organik kirleticiler arındırılıyor. Bu şekilde sudaki kirlilik giderilerek tamamen etkili ve güvenilir bir çözüm sunuyor. yaşamın doğal kaynaklarından biri olan suyu güvenle tüketmek isteyen herkesi Bobble ile tanıştırmaktan mutluluk duyduklarını söyledi. İlaç sektöründe 2004 yılından bu yana hizmet verdiklerini hatırlatan Torlak, “Sağlık bizim için çok önemlidir. Hayatın kaynağı suyun da sağlıklı yaşamda büyük önemi var. Her gün tükettiğimiz suyun temiz ve güvenilir olması gerekir. Suyu içerken filtreleyen Bobble bu güveni bize sağlıyor. Bobble ile belediyelerin ‘mikropsuz su’ olarak tanımladığı musluk sularını da en kaliteli hale getiriyor. Türkiye gibi su tüketimi yüksek seviyede olan ve nüfus açısından büyük potansiyel barındıran bir ülkede Bobble’ın yer almamasıdüşünülemezdi. 2013 yılında ülkemizde 1 milyon kişiyi Bobble ile buluşturmayıhedefliyoruz. Komşu ülkelerden gelen talepler doğrultusunda da Türkiye’nin, Bobble’ın Ortadoğu merkezi olacağına inanıyoruz. Bir sağlık ürünü olan Bobble’ın satışı seçkin mağazalar dışında eczanelerde de gerçekleşecek.”dedi


Basın mensuplarınısrarla sorduğu sağlığa zarar verdiği iddialarla her zaman gündeme gelen BISPHENOL A (BPA) hakkındaki soruya “Kesinlikle hayır. DG Farma ruhsatlı ilaç üretimi yapan bir şirkettir. Dolayısıyla sağlık bizim için çok önceliklidir. ABD ve Avrupa’da sağlıklı su tüketmek isteyen 51 milyon insanın tercih ettiği Bobble sağlığı tehdit eden BİSFENOL A (BPA) içermiyor. Bu bile tercih nedeni olabilir” şeklinde cevapladı.


Yine kulanım ömrü sorulara “Bobble, değiştirilebilir filtreleri ile uzun ömürlü kullanım sağlarken, karbon filtreler ortalama 150 litre (300 dolum) suyu içerken filtreleyebiliyor. Bobble, 300 plastik şişeye eşdeğer suyu çok daha ekonomik bir yolla filtre ederken geri dönüşümlü malzemeden yapılmış şişesiyle çevre duyarlılığına da destek veriyor. Farklı kullanım seçenekleri sunan Bobble’ın ev tipi kullanımı için 2 lt hacminde sürahileri ve ayrıca çocuklar için rengârenk ürünleri de bulunuyor.”geniş bilgi verdi


yilmazparlar@yahoo.com



28 Şubat 2013 Perşembe

VİKTORYA TÜRKİYE İLE İLİŞKİLERİNİ GÜÇLENDİRMEYE DEVAM EDİYOR-YILMAZ PARLAR

VİKTORYA TÜRKİYE İLE İLİŞKİLERİNİ GÜÇLENDİRMEYE DEVAM EDİYOR
Türkiye ile olan güçlü ticari ve kültürel bağları daha da güçlendirmek için Avustralya’nın Viktorya Eyaletinde bir Süper Ticaret Misyonu kurulmuştur.

Viktorya Koalisyon Hükümeti Bakanının liderliğini yaptığı bu ilk Misyon, Orta Doğu ve Kuzey Afrika (MENA) bölgesine ve Türkiye’ye ziyaretler yapmak isteyen 170’den fazla şirketten meydana geliyor. Misyon 23 Şubat ve 1 Mart 2013 tarihleri arasında, 50 milyon Avustralya Dolarlık Viktorya Uluslar Arası Katılım Stratejisi kapsamındaki global bir ticari katılım programının parçası olarak gerçekleştirilecek.

Bugüne kadar Avustralya’dan bölgeye düzenlenenler arasında en önemlisi olan bu Misyonun çalışmaları, Birleşik Arap Emirliklerinde başlayacak ve Türkiye ve Suudi Arabistan’a yapılacak ziyaretlerle devam edecek. Bu ziyaretlerde gıda, turizm, tarım, su, atçılık, altyapı, savunma, yüksek eğitim, mesleki eğitim ve denizcilik endüstrilerindeki fırsatlar üzerine odaklanılacak. Eğitim sektörü, katılan 23 Mesleki Eğitim ve Öğretim (VET) Kurumu ve Üniversite ile Türkiye’de temsil edilen en önemli sektör olacak.
Yenilik, Hizmetler ve Küçük İşletmeler Bakanı ve Turizm ve Önemli Faaliyetler Bakanı Louise Asher. Önemli Projeler, Yarışlar, Limanlar ve Bölgesel Kentler Bakanı Sayın Dr. Denis Napthine MP de yatırım ve ticaret alanındaki fırsatlarını araştırmak için Misyona katılacak.
Bakan Asher, NEMA Bölgesinin ve Türkiye’nin Viktorya’da üretilen mallar ve hizmetler için en önemli ihracat alanlarından biri olduğunu açıkladı. Şu anda Viktorya Türkiye’ye 46 milyon Avustralya Doları hacminde mal ticareti yapmakta ve ticari ilişkileri daha da geliştirmek için fırsatlar arıyor.

Bu Misyon, daha önce Mayıs 2012’de Viktorya Hükümetinin Türkiye’ye düzenlediği ve büyüyen altyapı sektöründeki fırsatların araştırıldığı ticaret misyonunun bir devamı olarak gerçekleştirilecek. Söz edilen bu büyüme sonrasında sadece Türkiye’de değil, fakat aynı zamanda Orta Doğu, Orta Asya ve Rusya’da Viktorya şirketleri için çok geniş kapsamlı proje fırsatları doğdu.
Altyapı projeleriyle ilgili olarak, kentsel gelişim, enerji, yol, turizm, demiryolu ve liman sektörlerinde birçok fırsat var ve bu durum Türk altyapı pazarına girmek isteyen Viktorya şirketleri için iyi bir şans oluşturmakta. Misyonda yer alan Viktorya şirketleri arasında mühendislik ve tasarım, sürdürülebilir kentsel gelişim, inşaat projeleri yönetimi ve kredi veren bankalar ve proje konsorsiyumları için teknik ve yasal hizmetler gibi alanlarda çalışan uzmanlar bulunmakta.
Viktorya anı zamanda Avustralya’ya gelen Türk öğrencilerinin öğrenim görmek için en fazla tercih ettiği yer ve Avustralya’ya gelen Türk öğrencilerinin dörtte birinden fazlası burada bulunmakta. Kasım 2012’den itibaren Viktorya’da öğrenim görmek için kayıt yaptıran öğrencilerin sayısı 500’den fazla.

Viktorya’nın başkenti olan Melbourne Avustralya-Pasifik bölgesinde en iyi öğrenci şehri olarak bilinmekte ve aynı zamanda Londra’da faaliyet gösteren QS Örgütü tarafından dünyanın en iyi dördüncü öğrenci şehri Seçildi. Viktorya dünyanın önde gelen üniversitelerine ev sahipliği yapmakta ve Avustralya’daki en kaliteli ve yenilikçi teknik eğitim sektörüne sahip.
Viktorya’da yaşayan ve öğrenim gören öğrenciler, Eyalette yaşayan 35.000’den fazla Türk kökenli nüfus ile ilişki içinde.
Türkiye aynı zamanda atçılık alanında köklü bir geçmişe sahip ve son 20 yıl içinde bu konuda büyük gelişmeler gösterdi. Atçılık sektöründe şu anda yaklaşık 120.000 kişi çalışmakta ve bunların çoğunluğu Türkiye’de gelişmekte olan safkan at yarışçılığı endüstrisinden gelmekte. Viktorya Eyalet Hükümeti, Türkiye’de gelişen atçılık sektörünün Viktorya’da at yarışçılığı alanında faaliyet gösteren şirketler için fırsatlar sunduğuna inanmakta.
Denizcilik endüstrisi de Viktorya için başka bir ilgi alanı. Uluslar arası deniz ulaşımının en yoğun olduğu bölgelerden birindeki stratejik yeri ve toplam 8333 km uzunluğundaki kıyı şeridiyle, Türkiye’nin sahip olduğu eşsiz geo-stratejik konum ülkede gelişmekte olan yatçılık endüstrisini dünyanın en heyecan verici pazarlarından biri haline getiriyor.
Misyonda bulunan Viktorya’lı denizcilik şirketleri ileri teknoloji ürünleri, kompozit malzemeler ve yat limanı geliştirme alanlarının yanı sıra denizcilik ekipmanları konusundaki kaliteli ürünlerini ve hizmetlerini tanıtma fırsatı bulacaklar.
yilmazparlar@yahoo.com

ABD INDIANA EYALETİ TİCARET HEYETİ - (TABA/Amcham),-YILMAZ PARLAR


ABD INDIANA EYALETİ TİCARET HEYETİ TÜRKİYE’DE


ABD Indiana Eyaleti Ticaret Bakanı ve heyeti, Türk Amerikan İşadamları Derneği (TABA/Amcham) tarafından ikili görüşmeleri gerçekleştirmek üzere Türkiye’ye davet edildi. 26 Şubat 2013 tarihinde Florya Cumhurbaşkanı köşkü sosyal salonda ağırlandı.


Türk Amerikan İşadamları Derneği (TABA/Amcham), Ekonominin kalkınma ve sürdürebilir projeleri doğrultusunda iki ülke arasındaki ekonomik gelişmeleri yüksek seviyelere çekebilmek için ABD Indiana Eyaleti ile ikili görüşmeleri gerçekleştirmek için Indiana Eyaleti Ticaret Bakanı Victor Smith ve heyetini Türkiye’ye davet etti.


Toplantı öncesi Florya Atatürk Deniz Köşkü gezildi Atatürk’ün çalışma odası misafir odaları manevi kızının odasıkullandığı bazı eşyalar ziyaretcilere gösterildi.


Amerikan heyetinde Indiana Eyaleti Ticaret Bakanı Victor Smith ile birlikte Indiana Eyaleti Ekonomik Kalkınma Kurumu Kıdemli Uluslararası Projeler Müdürü Salena Lee, Keystone Construction CEO’su Ersal Özdemir, Indiana Eyaleti Ekonomik Kalkınma Kurumu Kıdemli Direktörü Chad Pittman, Indiana Eyaleti Ekonomik Kalkınma Kurumu Uluslararası İlişkiler Direktörü Kent Anderson ve Indiana Eyaleti Ekonomik Kalkınma Kurumu Tanıtım Direktörü Kelly Nicholl gibi isimler vardı.Ayrıca Türk Amerikan dernekleri başkanlığı yapan Turkish Resource Center of North Amerika direktörü Nurten Ural’da bulundu.


Türk Amerikan Dernekleri Asamblesi Onursal Başkanlığı ve Türk Amerikan Dernekleri Federasyonu Türkiye Onursal Başkanı Uğur Terzioğlu Heyetin İki Ülke arasındaki ekonomik gelişmelerde katma değer kazandıracağın altını çizen bir nezaket davet konuşmasını yaptı. Indiana Eyaleti Ticaret Bakanı Victor Smith konuşma sonrası basınla bir toplantıyaparak soruları cevapladı.

ABD’deki yatırım alanları ve teşviklerle ilgili bilgiler verdi.

Türk Amerikan İşadamları Derneği (TABA/Amcham) üyelerin yoğunlukta katıldığı toplantıda SGK ve TBMM ‘in ilgili birimlerin temsilcileride bulundu.,


yilmazparlar@yahoo.com


23 Şubat 2013 Cumartesi

Türkiye Perakende Geliştirme Konferansı 2013’ -Yılmaz Parlar

HER SEKTÖRDE PERAKENDECİLİK FIRSATLARI

Noppen tarafından son derece başarılı organizasyonu ‘Turkey Retail Development Conference’ ile The Marmara Taksim Hotel’de 21-22 Şubat 2013 tarihleri arasında. perakende sektörün- yerli-yabancı perakendecileri, alışveriş merkezi yatırımcıları ve sektöre servis sağlayan firmalar yetkililerini bir araya geldi.

Avrupa, Asya ve Afrika’da yılda 50’den fazla uluslararası konferansı düzenleyen Noppen bu konferans konseptinde ağırlık Yabancı yatırımcıların Türkiye’ye bakış açısı nedir, online perakendecilikte fırsatlar nelerdir’ gibi konular yer aldı.

VIALAND Genel müdürü Alev Kahraman 30 milyon turist Beklentiklerini ifade ederek Türkiye'nin en büyük 50'den fazla konumlu Alışveriş Bölgeli alışveriş ve eğlence hedefli VIALAND hakkında bilgiler sundu. “ 5.000 insana istihdam sağlayacak. 140.000 m2 GLA kiralanabilir Alanı bulunan Eyüp’te 600.000 m2 üzerine inşa edilen. uluslararası tema parklı. 5000 kapalı- 3000 açık Toplam 8000 araç Kapasiteli Otopark olacak. Ziyaretci turist sayısı İstanbul nufusunu % 15 artıracak.” Lunapark treni ile çevre gezilebileceği gibi adrenalin tutkunları için 3 saniye içinde 110 km / s hızı aşan Benzersiz farklı eğlence kültürü olduğunu dile getirdiği VIALAND hakkındaki katma değerleri sundu.

AMPD Alışveriş Merkezleri Grup Başkan Yardımcısı, Zafer BAYSAL Perakende Piyasası Ve Rekabet Durum Analizi başlıklı sunum yaptı.

FITCH Ratings tarafından. güçlü ve canlı bir ekonomi, yatırım notu derecelendirme
“Sürdürülebilir ve güçlü GSYİH Büyümesine işaret çekerek ,
30.1 yaş ortalaması ile Genç ve dinamik nüfus, 31/12/2012 tarihi itibariyle 75,6 milyon nüfusun çok olumlu demografik dağılımı; 0-14 yaş grubu nüfusun% 24,6 (18.857.179 kişi) temsil İşçi sınıfı yaş grubundaki nüfusun% 67.6 (51.088.202 kişi) temsil 65 yaş ve üzeri nüfusun% 7.5 temsil (5.682.003 kişi) Yüksek kentleşme (nüfusun% 77.3 şehirlerde ve varoşlarda yaşıyor), Güçlü tüketici harcamaları (2009 yılından bu yana% 20 büyüme), Rising zenginlik ve orta sınıf; PPP endeksine göre kişi başına gelir 16,000 $ 4 saat içinde Coğrafi konumu ve 1,3 milyar tüketiciye yakınlık zaman uçan 2012 yılında US $ 270 milyar dolarlık perakende satış hacmi, GSYİH'nın% 24 için hesap, Toplam perakende satış hacmi, 2030 yılında ABD 728.000.000.000 $ ulaşması bekleniyor” gibi örnek rakamlar verdi





Alışveriş Merkezleri Algı Araştırması Anket Sonuçları: Yakın Görünüm altında Alışveriş Merkezi ziyaretçileri
Gfk Türkiye İş Geliştirme Müdürü, Hakan Döngel - Müdür, Yeşim Yaşa Görgülü Tüketici Deneyimi hakkında bilgiler verdi yaptıkları ve kullandıkları “GfK Shopper Matrix” modeli kapsamında anketleri açıkladılar


İstanbul, Tekirdağ, Balıkesir, İzmir, Aydın, Bursa, Kocaeli, Ankara, Konya, Antalya, Adana, Hatay (İskenderun), Kayseri, Zonguldak, Samsun, Trabzon, Erzurum, Malatya, Gaziantep ve Şanlıurfa gibi Türkiye’nin 20 kentinde yaptıkları anketi “31 Ekim - 21 Kasım tarihleri arasında 1565 kişi ile yüz yüze görüşülmüş, Kalitatif aşamada ise “GfK SocioLog.dx” modeli kullanılarak değişik segmentlerdeki alışverişçi içgörüleri online platformda irdelenmiştir. GfK SocioLog.dx çalışması, İstanbul’da ikamet eden, 14 katılımcı ile 3 gün boyunca (19-21 Eylül tarihleri arasında) devam etmiştir. Ayrıca alışveriş merkezine giden ve gitmeyen katılımcılardan oluşan 6 fokus grup toplantısı (17-21 Eylül tarihleri arasında) gerçekleştirilmiştir. Alışverişcilerin AVM’ye gitme sıklığı ayda ortalama 5,6’dır

AB sosyo-ekonomik gruba mensup kişiler C1 ve C2 sosyo ekonomik gruba mensup kişilere kıyasla AVM’leri daha sık ziyaret ederken, gençler arasında da AVM’ye gitme sıklığı diğer yaş gruplarına göre daha yüksektir.” Gibi bilgiler verdiler.

MershimerGroup Servicesleuth CEO Haluk BİLGE -
Satışları artırmak için QR Kodları ve Mystery Shopping Kullanma Ve Maliyetleri Kesme HS Markalar Mystery Shopping hakkında bilgiler verdi gittikçe yaygınlaşan anında mobil telefonunuza alışverişnoktası önünde sunulan avantajı ile tüketiciyi haberdar eden sektörün ekonomin büyümesine rol oynayan çağdaş sistemin ayrıntılarını anlatarak perakendeye yeni bir boyut kazandırdıkarının detaylarını çizdi.



Turkven Yönetmen ve Yatırım Komitesi Üyesi - Sepin Sinanlioğlu İnceer Perakende Sektöründe Özel Sermaye Yatırımları sayesinde Büyüme,


Garanti Bankası Proje & Satınalım Finansmanı Müdürü, Moderatör Sayın Levent Kirazoğlu

Türkiye'de Yabancı Yatırımcılar- Kısa Ve Orta Vadeli Beklentiler- Başarı Öyküleri - Yabancı Diğer Gelişmekte Olan Piyasalar için karşılaştırıldığında Piyasa gözden geçirilmesi- Perakende Yatırımlar İçin Türkiye'ye girme zamanı. Faktörler. Onların Yatırım Kararları için teşvik konulu panelede Panelistler ; Türkiye - Azadea Grubu Ülke Müdürü Ali el-Halil -
Emaar Türkiye CEO Ozan Balaban, Aerium Türkiye YKB Antony Khoi, Amstar Geliştirme ve İnşaat Müdürü Ulf Pettersson, Turkven PE Yönetmen ve Yatırım Komitesi Üyesi Sepin Sinanlioğlu İnceer, Qubicon Türkiye Yönetici Ortak Patrick van Dooyeweert, Pramerica Real Estate Investors Genel Müdür Burhanettin Yurtseven. HS Markalar Mystery Shopping CEO Haluk BİLGE.


Anahtar Tasarım Öğeleri Ve Teknikleri: Yerel Düşün Ve Yerel Türk Pazarı için uygun mudur Nasıl Uyumlu Perakende Modeli Ön Mimar Sotiris TSOULOS.Türkiye'de RMJM Yeniden İcadı Perakende Stratejisi A.T. Kearney ortağı Michael Weiss


Perakende Özellikler Düşük Performanslı zaman konumlandırma düşünce Anahtar Unsurları
Altoon Ortaklar Bv Genel Müdür William J Sebring

Tüketiciler için Kişisel Marka Bir Yaşam Tarzı Seçimi, Farklılaştırılmış Perakende deneyimi Perakende Markaları Yapısı Melih Ödemiş

Panel konusu Yenilikçi Teknoloji ve Tasarım İle Perakende Deneyimi Mağaza Ciro Artışı Eşsiz Müşteri Ulaşımı, Talep oluşturma, Stratejik Deneyimleri Hakkında İlkeler Tasarımı,
Moderatör Dr Luca Cappuccitti - Yönetmen, Küresel Yeni İş Geliştirme - Stüdyo | H2G
Panelistler: SKM Projeler Kurucu Ortak Hakan Sekmen, Nova Sultani ortağı Mehmet S. Koca, Avrupa Emlak Yönetim Kurulu Üyesi Leon Goldwater RMJM Ön Mimar Sotiris Tsoulos

Türkiye'nin ilk ve tüketicilerin bir araya getirerek ve restoranlar sunan en büyük online yemek dağıtım portalı, Yemeksepeti.com Kurucu ve CIO Melih Ödemiş- Yemek Sipariş Online


Bilginet A.Ş Başkan, Eticad / Ercüment ERDEM “Küresel krizle birlikte dünyada geniş ölçekli bir değişim süreci yaşandığı görülmektedir. Tarihsel bir dönemece işaret eden süreç oldukça sancılı geçeceğe benzemektedir. Henüz dünya ekonomisinin ne yöne gideceği konusunda belirgin bir görüş, tahmin, plan ya da bir yönelim bulunmamaktadır. Tarihteki örneklerine bakıldığı zaman, doğrudan veya dolaylı olarak tüm toplumları etkileyen büyük ölçekli ekonomik krizlerin, her defasında yeni bir dönemin kapısını araladığı gözlenmektedir.” Konuşma arasında verdiği trendler ekonomik rakamsal bilgiler “ Türkiye Doğu-Batı ve Kuzey-Güney arasında doğal bir köprü işlevi görerek önemli pazarlara ulaşan etkili ve uygun maliyetli bir çıkış noktasıdır. Avrupa, Avrasya, Orta Doğu ve Kuzey Afrika’daki 1,5 milyar müşteriye kolay erişim imkânı sağlamakta; bu coğrafya itibarıyla milli gelirleri toplamı 23 trilyon USD’ye ulaşan bir pazara erişim imkânı vermektedir. Bu büyüklükteki bir pazara yakınlığıyla Türkiye lojistik olarak avantajlı bir konumda bulunmaktadır.

Demografik göstergelere bakıldığında, 74 milyon kişilik bir nüfusa sahip olan Türkiye’nin, 29 yaş ortalaması ile oldukça genç ve dinamik bir nüfus yapısına sahip olduğu görülmektedir. Ülkemizin sahip olduğu işgücü, 25 milyon kişi civarındadır. Türkiye sahip olduğu iç pazar dinamiğinin yanı sıra stratejik önem arz eden coğrafi konumuyla da yabancı yatırımcıların ilgisini çekmektedir. Yılda yaklaşık 37 milyon turist çeken Türkiye’de 25.500 adet yabancı firma faaliyet göstermektedir.

Yurtdışında yerleşik kişilerin 2002-2012 yılları arasında Türkiye’ye yönelik doğrudan yatırımları $101 milyara ulaşmıştır. Söz konusu yabancı yatırımların yaklaşık $65,5 milyarı hizmetler sektörüne yönelirken, bu grupta $38,8 milyarlık sermaye akımı ile finans sektörü doğrudan yatırım şeklinde en fazla yabancı sermaye çeken sektör olmuş; bunu, $11,3 milyar ile bilgi ve iletişim sektörü, $4,9 milyar ile de toptan ve perakende ticaret izlemiştir. Toptan ve perakende ticaret sektörüne yönelen yabancı sermayenin %78’inin ($3,8 milyarının) son beş yılda geldiği dikkat çekmiştir. Türkiye ekonomisinin dinamik yapısını yansıtan perakende sektörü global kriz sonrası dönemde yıllık %5-6’lık istikrarlı bir büyüme sergilemekte ve 2012’de sektör cirosunun yaklaşık $ 280 milyara ulaştığı tahmin edilmektedir.” Diyerek yine genel profille uzun bir konuşma sundu.

Bilgilerin inovatif çalışmaların ve uygulamaların paylaşıldığı zirvenin ikinci günündede çok değerli isimler vardı her türlü konunun mercek altına alındığı zirveden tüm katılımcılar memnun ayrılarak sektöre büyüme getirecek her türlü ilhamı aldılar.

yilmazparlar@yahoo.com