EUROMONEY: AKBANK
TÜRKİYE’NİN EN İYİ BANKASI
2012 yılını
pekçok segmentte pazar payını sektör ortalamasının üstünde büyüterek tamamlayan
Akbank, karlılığı ve güçlü performansıyla 2013 Euromoney Mükemmellik Ödülleri’nde
Türkiye’nin En İyi Bankası seçildi
Dünyanın
önde gelen finans yayın grubu Euromoney tarafından düzenlenen “2013 Mükemmellik
Ödülleri” - "2013 Excellence Awards” sahiplerini buldu. Uluslararası
bankacılık sektörünün büyük önem verdiği bu prestijli ödülü “Türkiye’nin En İyi
Bankası” – “Best Bank of Turkey” seçilen Akbank kazandı.
"2013
Excellence Awards” ödül töreni, dünyanın dört bir yanından en üst düzey banka
yöneticilerinin katılımıyla 11 Temmuz 2013, Perşembe Londra’da the Brewery’de
gerçekleştirildi. Törende “Türkiye’nin En İyi Bankası” – “Best Bank of Turkey”
ödülünü, Akbank Genel Müdürü Hakan Binbaşgil, Euromoney yetkililerinden aldı.
Akbank son on yılda bu ödülü beşinci kez kazanarak önemli bir başarıya da imza
attı.
Londra’da
düzenlenen törende Binbaşgil, “Akbank olarak, 16 binin üzerindeki çalışanımızla
hep birlikte yüksek bir performans göstererek, 2012 yılında çok ciddi
başarılara imza attık. 2012 yılını karlılıkta ve pekçok segmentte pazar
payımızı büyüterek tamamladık. Tüm Akbanklılar’la birlikte gösterdiğimiz bu
güçlü performans Euromoney’den “Türkiye’nin En İyi Bankası” ödülünü
kazanmamızda belirleyici oldu. "dedi.
“Sağlıklı ve
karlı büyümemizi ‘Müşteri Odaklı’ bir biçimde yapıyoruz.”
2012’de daha
da müşteri odaklı bir büyüme gerçekleştirdiklerinin altını çizen Binbaşgil,
“Akbank yıllar boyu hazine faaliyetlerinde çok başarılı oldu. Bu başarı
hikayesi devam ediyor. Ancak öte yandan müşteriye yönelik bankacılığın da
faaliyetlerimiz içindeki payını artırmak istiyoruz. Nitekim kredilerin
aktiflerimiz içindeki payı 2012’de yüzde 53.1’den yüzde 56.5’e yükseldi. Bu
önemli değişim, ‘müşteri odaklı’ bankacılığın en önemli göstergesi. Müşteri
odaklı bankacılığa devam edeceğiz. 3 yıl içinde kredilerin toplam aktifler
içindeki payını yüzde 65’lere çıkarmayı hedefliyoruz.” dedi.
Kredi, aktif
ve mevduatta 2012 yılında sektörün üstünde bir büyüme sağladıklarını kaydeden
Binbaşgil, “Kredilerde sektör yüzde 16 büyürken Akbank yüzde 24 büyüdü ve 80
puanlık bir artışla pazar payımız yüzde 10.9’a yükseldi. En büyük artışı Kobi,
Ticari ve Tüketici kredilerinde sağladık. Kredi kartlarında da yüzde 1’e yakın
bir pazar payı artışı ile pazar payımızı yüzde 18.5’e yükselttik. Kredi kartı
alacaklarında lider bankalardan biri olduk. Yüzde 17 artırdığımız
aktiflerimizdeki büyüme de sektör ortalamasının oldukça üstünde gerçekleşti.
Mevduatlarımızda da sektör ortalamasının üstünde bir artış sağladık” dedi.
“Pazar
paylarımızı ve karlılığımızı artırırken aktif kalitemizi koruyoruz.”
Hedeflerini
‘Kalıcı Liderlik’ olarak saptadıklarını belirten Binbaşgil, açıklamalarına şöyle
devam etti:
“Sadece
‘bugünün lideri’ olmak istemiyoruz, başarımızın sürmesini istiyoruz. Bu da
ancak sağlıklı ve karlı büyüme ile mümkün. Risk yönetiminde yıllar boyu hep çok
ileri düzeyde bir banka olduk. Her zaman sektördeki en iyi aktif kalitelerinden
birine sahibiz. Geçtiğimiz yıl da Akbank’ın bu özelliği devam etti. 2012 yıl
sonu itibarıyla takipteki kredi oranımız yüzde 1.2, sektörün ise yüzde 2.8
olarak gerçekleşti. Karlılığın yanında risk yönetimi de bankamızın, yatırımcıların
ve ödül platformlarının üstünde titizlikle durduğu bir konu. Bundan sonraki
büyümemizi de sağlıklı bir biçimde, risklerimizi iyi yöneterek yapmaya devam
edeceğiz.”
“Her müşteri
segmenti bizim için önemli.”
Akbank’ın
iştirakleriyle müşterilerine ek değer yaratmaya devam ettiklerini vurgulayan
Binbaşgil, “2012’de Kurumsal, Ticari, KOBİ, Bireysel ve Özel gruptan tüm
müşterilerimize finansal çözümler sunmayı sürdürdük. İştiraklerimizle birlikte
yarattığımız bu sinerji de, zorlu rekabet yaşanan ödül değerlendirmesinde
rekabetten farklılaşmamıza önemli katkı sağladı ” dedi.
“Ekonomimizin
dinamosu olan KOBİ'lerin gelişimine ve finansmanına özel önem gösteriyoruz.”
Özellikle
kredilendirmelerde KOBİ’lere ilgi gösterdiklerinin altını çizen Binbaşgil, “TL
Ticari kredilerde yaklaşık yüzde 58 büyüdük. Bu sene müşterilemizin olduğu her
yerdeydik. Sadece Akbank üst yönetimi ile birlikte müşteri ziyareti için
yaklaşık 9 ayda 25.000 km’nin üzerinde yol yaptık, 20’den fazla şehre gittik.
131 işbirliği protokolü imzaladık. 2012 yılında tüm çalışanlarımızla 750.000
müşteriye birebir ziyaret gerçekleştirdik. Bu yüksek sayı, Akbank’ın ne kadar
müşteri odaklı bir banka olduğunun ve sahadaki etkinliğinin çok önemli bir
göstergesi.” dedi.
“Farklı
ülkelerle Türkiye arasında ticari köprü kurduk.”
2012 yılında
uluslararası ilişkilere büyük önem verdiklerini vurgulayan Binbaşgil, “Farklı
ülkelerle Türkiye arasında ticari köprü kurduk. Özellikle Çin ve Japonya ile
ciddi ilişkiler geliştirdik. Öncelikle, Bank of China ile birlikte Akbank
bünyesinde "Çin Masası" kurduk. Şu an çalışanlarımız arasında iki
Çinli meslektaşımız da var. Bu Türkiye’de bankacılık sektöründe bir ilk.
Türkiye’ye yatırım yapmak, ülkemizde faaliyetlerini geliştirmek isteyen Çinli
firmalara kendi dillerinde hizmet ve danışmanlık sağlıyoruz. Ayrıca Japan Bank
for International Cooperation'dan (JBIC) 500 milyon dolarlık 10 yıl vadeli bir
kredi imkanı yarattık. Ayrıca Mizuho Bank ile de bir işbirliği başlattık. Bu
anlaşmalar yoluyla değişik ülkelerde değişik modellerle Türk şirketlerinin
işlerine destek sağlıyoruz. Ayrıca Dubai’de de bir temsilciğimiz var. Ülkemizin
Ortadoğu’da hem ekonomik hem politik olarak gücü artıyor. Bu değişimi önceden
gördük ve Aralık 2009’da temsilcilik açtık. Bu temsilciliğimizle tüm Körfez ülkelerine
kadar uzanan geniş bir coğrafyaya hizmet veriyoruz. Daha çok kurumsal
bankacılık ve dış ticaret üzerine yoğunlaşıyoruz. 2012’de Dubai’ye Private
Banking temsilcisi atadık. Dubai’den de Özel Bankacılık müşterilerini
Türkiye’ye yönlendiriyoruz. Almanya’da Akbank AG adı altında bir bankamız var.
Bu banka daha çok kurumsal bankacılık ve dış ticaret konularına odaklanıyor.
Farklı ülkelerin önde gelen finansal kuruluşları ile gerçekleştirdiğimiz
yenilikçi işbirliği modelleri ve Türkiye dışındaki stratejik pazarlardaki
varlığımız Euromoney ödül değerlendirmesinde bizi öne çıkardı ” dedi.
“Türk
bankacılık sektörünün fonlamasına çeşitlilik getirdik.”
Hem yurtiçi
hem de yurtdışı borçlanmada öncü işlemlerle ekonomiye kaynak sağlamayı
sürdürdüklerini kaydeden Binbaşgil, “Temmuz 2010’da 1 milyar dolar tutarındaki
işlemimiz ile bankacılık sektörümüzdeki ilk Eurobond ihracını gerçekleştirdik.
Aradan geçen 2.5 sene içinde bu piyasa yaklaşık 15 katına çıktı. Aralık 2010’da
ise 1 milyar TL büyüklüğünde ilk TL banka bonosunu çıkardık. 2 sene içinde bu
piyasa da yaklaşık 20 katına yükseldi. Bu sene Ocak’ta 1 Milyar TL’lik,
Türkiye’den uluslararası piyasalara yapılan ilk TL Eurobond ihracına imza attık.
Özellikle TL Eurobond Türk bankacılık sektörü için çok önemli bir girişimdir.
Türk bankalarının yurt dışında kendi para cinsi ile uzun vadeli borçlanmasının
önünü açtık. Farklı ve yenilikçi işlemlerle Türk bankacılık sektörünün
fonlamasına getirdiğimiz çeşitlilik ödül sonuçlarını belirleyen jürinin de
övgüsünü kazandı” dedi.
“Yılda
ortalama 100 milyon dolar civarındaki teknoloji yatırımlarımızı sürdürüyoruz.”
Teknoloji
yatırımlarını kesintisiz sürdürdüklerinin altını çizen Binbaşgil, “Türkiye'deki
nüfus genç. İnternet ve sosyal medya kullanımı, mobilite yüksek. Biz de ‘Direkt
olmakta fayda var’ diyerek direkt kanallarımızı giderek geliştiriyoruz. Akbank
Direkt kullanımımız çok arttı. Mobil bankacılık özellikle çok hızlı geliyor. Bu
konuda oldukça da iyiyiz. Mobilde para transferleri son yıl 8 kat arttı.
Teknolojiye her yıl ortalama 100 milyon dolar civarında yatırım yapıyoruz.
2012’de de yatırımlarımıza devam ettik.
ATM sayımız 4.000’in üzerine çıktı. Türkiye’deki en büyük ATM
parkurlarından birisine sahibiz. POS sayımız da aynı şekilde 300.000’i geçti.”
dedi.
“Akbank 2013
yılında da ‘Türkiye’nin En Değerli Banka Markası’
2013
bankacılık sektörü marka değeri araştırmasında önemli bir sıçrama yaptıklarını
kaydeden Binbaşgil, “Bağımsız uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand
Finance’in gerçekleştirdiği ‘Dünya’nın En Değerli 500 Banka Markası-2013’ araştırmasında
Türkiye’den ilk 100’e giren 2 bankadan biri olduk. Geçen seneye kıyasla
hesaplanan marka değerimizi 500 milyon dolar artışla 2.1 milyar doların üstüne
taşıdık. Uluslararası sıralamada 10 basamak yükselerek 86. sıraya çıktık. Brand
Finance’in yaptığı araştırmada marka değerinde en başarılı performansı gösteren
Türk bankasıyız. ‘Akbank Markası’ bizim için en değerli aktiflerimizden. 65
yıllık çaba ve istikrarlı politikalar sonucunda oluşmuş bir marka. Bunu bizler
de korumaya ve daha da yüceltmeye çok özen gösteriyoruz. Akbank Markası ‘Kalıcı
Liderlik’ misyonumuzda bize güç veriyor. Ayrıca bu sıralama uluslararası en
büyük banka markalarını içeriyor. Gösterge niteliğini taşıyan Brand Finance
sıralamasındaki yerimiz ve başarımız farklı ödül platformlarında elimizi
güçlendiriyor.” dedi.
“2013 ve
sonrasında da yatırımlarımız devam edecek.”
Sektörün
üzerinde karlılık içinde büyümeye önümüzdeki yıllarda da devam edeceklerini
vurgulayan Binbaşgil, “Ülkemizdeki istikrarlı gelişimin devam edeceğine
inanıyoruz. Bu nedenle de Akbank önümüzdeki yıllarda da yatırımlarına ve
büyümesine devam edecek. 2013-2015 arası
dönemde aktif, kredi ve mevduatta sırasıyla yıllık ortalama yüzde 16, 20 ve 16
büyüme gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. Vizyonumuz 3 yıl içinde kredilerin toplam
aktifler içindeki payını yüzde 65’lere çıkararak daha müşteri odaklı bir banka
olmak. Bu büyümeyi sağlıklı bir biçimde, hizmet kalitesi ve şeffaflığı en üst
noktada tutarak yapacağız. Kalıcı Liderlik yolunda altyapı yatırımlarımız
sürecek. 5 alanda önemli gelişmeler sağlamaya devam edeceğiz. İnsan Kaynakları,
Teknoloji, Operasyonel Verimlilik, Risk Yönetimi ve Akbank Direkt önemli
transformasyon alanlarımız olacak. 2013’te yaklaşık 50 şube açacağız ve şube
sayımız 1.000’in üzerine çıkacak. ATM parkurumuzu yaklaşık 240 adet
büyüteceğiz. ATM sayımız 4.250’nin üstüne çıkacak. Bu sene de 110 milyon dolar
civarında bir teknoloji yatırımımız olacak.” dedi.
yilmazparlar@yahoo.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder