15 Temmuz 2013 Pazartesi

EUROMONEY: AKBANK TÜRKİYE’NİN EN İYİ BANKASI-YILMAZ PARLAR


EUROMONEY: AKBANK TÜRKİYE’NİN EN İYİ BANKASI

 

2012 yılını pekçok segmentte pazar payını sektör ortalamasının üstünde büyüterek tamamlayan Akbank, karlılığı ve güçlü performansıyla 2013 Euromoney Mükemmellik Ödülleri’nde Türkiye’nin En İyi Bankası seçildi

                                                

Dünyanın önde gelen finans yayın grubu Euromoney tarafından düzenlenen “2013 Mükemmellik Ödülleri” - "2013 Excellence Awards” sahiplerini buldu. Uluslararası bankacılık sektörünün büyük önem verdiği bu prestijli ödülü “Türkiye’nin En İyi Bankası” – “Best Bank of Turkey” seçilen Akbank kazandı.

 

"2013 Excellence Awards” ödül töreni, dünyanın dört bir yanından en üst düzey banka yöneticilerinin katılımıyla 11 Temmuz 2013, Perşembe Londra’da the Brewery’de gerçekleştirildi. Törende “Türkiye’nin En İyi Bankası” – “Best Bank of Turkey” ödülünü, Akbank Genel Müdürü Hakan Binbaşgil, Euromoney yetkililerinden aldı. Akbank son on yılda bu ödülü beşinci kez kazanarak önemli bir başarıya da imza attı.

 

Londra’da düzenlenen törende Binbaşgil, “Akbank olarak, 16 binin üzerindeki çalışanımızla hep birlikte yüksek bir performans göstererek, 2012 yılında çok ciddi başarılara imza attık. 2012 yılını karlılıkta ve pekçok segmentte pazar payımızı büyüterek tamamladık. Tüm Akbanklılar’la birlikte gösterdiğimiz bu güçlü performans Euromoney’den “Türkiye’nin En İyi Bankası” ödülünü kazanmamızda belirleyici oldu. "dedi.

 

“Sağlıklı ve karlı büyümemizi ‘Müşteri Odaklı’ bir biçimde yapıyoruz.”

2012’de daha da müşteri odaklı bir büyüme gerçekleştirdiklerinin altını çizen Binbaşgil, “Akbank yıllar boyu hazine faaliyetlerinde çok başarılı oldu. Bu başarı hikayesi devam ediyor. Ancak öte yandan müşteriye yönelik bankacılığın da faaliyetlerimiz içindeki payını artırmak istiyoruz. Nitekim kredilerin aktiflerimiz içindeki payı 2012’de yüzde 53.1’den yüzde 56.5’e yükseldi. Bu önemli değişim, ‘müşteri odaklı’ bankacılığın en önemli göstergesi. Müşteri odaklı bankacılığa devam edeceğiz. 3 yıl içinde kredilerin toplam aktifler içindeki payını yüzde 65’lere çıkarmayı hedefliyoruz.” dedi. 

 

Kredi, aktif ve mevduatta 2012 yılında sektörün üstünde bir büyüme sağladıklarını kaydeden Binbaşgil, “Kredilerde sektör yüzde 16 büyürken Akbank yüzde 24 büyüdü ve 80 puanlık bir artışla pazar payımız yüzde 10.9’a yükseldi. En büyük artışı Kobi, Ticari ve Tüketici kredilerinde sağladık. Kredi kartlarında da yüzde 1’e yakın bir pazar payı artışı ile pazar payımızı yüzde 18.5’e yükselttik. Kredi kartı alacaklarında lider bankalardan biri olduk. Yüzde 17 artırdığımız aktiflerimizdeki büyüme de sektör ortalamasının oldukça üstünde gerçekleşti. Mevduatlarımızda da sektör ortalamasının üstünde bir artış sağladık” dedi.

 

“Pazar paylarımızı ve karlılığımızı artırırken aktif kalitemizi koruyoruz.”

Hedeflerini ‘Kalıcı Liderlik’ olarak saptadıklarını belirten Binbaşgil, açıklamalarına şöyle devam etti:

 

“Sadece ‘bugünün lideri’ olmak istemiyoruz, başarımızın sürmesini istiyoruz. Bu da ancak sağlıklı ve karlı büyüme ile mümkün. Risk yönetiminde yıllar boyu hep çok ileri düzeyde bir banka olduk. Her zaman sektördeki en iyi aktif kalitelerinden birine sahibiz. Geçtiğimiz yıl da Akbank’ın bu özelliği devam etti. 2012 yıl sonu itibarıyla takipteki kredi oranımız yüzde 1.2, sektörün ise yüzde 2.8 olarak gerçekleşti. Karlılığın yanında risk yönetimi de bankamızın, yatırımcıların ve ödül platformlarının üstünde titizlikle durduğu bir konu. Bundan sonraki büyümemizi de sağlıklı bir biçimde, risklerimizi iyi yöneterek yapmaya devam edeceğiz.”

 

“Her müşteri segmenti bizim için önemli.”

Akbank’ın iştirakleriyle müşterilerine ek değer yaratmaya devam ettiklerini vurgulayan Binbaşgil, “2012’de Kurumsal, Ticari, KOBİ, Bireysel ve Özel gruptan tüm müşterilerimize finansal çözümler sunmayı sürdürdük. İştiraklerimizle birlikte yarattığımız bu sinerji de, zorlu rekabet yaşanan ödül değerlendirmesinde rekabetten farklılaşmamıza önemli katkı sağladı ” dedi.

 

“Ekonomimizin dinamosu olan KOBİ'lerin gelişimine ve finansmanına özel önem gösteriyoruz.”

Özellikle kredilendirmelerde KOBİ’lere ilgi gösterdiklerinin altını çizen Binbaşgil, “TL Ticari kredilerde yaklaşık yüzde 58 büyüdük. Bu sene müşterilemizin olduğu her yerdeydik. Sadece Akbank üst yönetimi ile birlikte müşteri ziyareti için yaklaşık 9 ayda 25.000 km’nin üzerinde yol yaptık, 20’den fazla şehre gittik. 131 işbirliği protokolü imzaladık. 2012 yılında tüm çalışanlarımızla 750.000 müşteriye birebir ziyaret gerçekleştirdik. Bu yüksek sayı, Akbank’ın ne kadar müşteri odaklı bir banka olduğunun ve sahadaki etkinliğinin çok önemli bir göstergesi.” dedi.

 

“Farklı ülkelerle Türkiye arasında ticari köprü kurduk.”

2012 yılında uluslararası ilişkilere büyük önem verdiklerini vurgulayan Binbaşgil, “Farklı ülkelerle Türkiye arasında ticari köprü kurduk. Özellikle Çin ve Japonya ile ciddi ilişkiler geliştirdik. Öncelikle, Bank of China ile birlikte Akbank bünyesinde "Çin Masası" kurduk. Şu an çalışanlarımız arasında iki Çinli meslektaşımız da var. Bu Türkiye’de bankacılık sektöründe bir ilk. Türkiye’ye yatırım yapmak, ülkemizde faaliyetlerini geliştirmek isteyen Çinli firmalara kendi dillerinde hizmet ve danışmanlık sağlıyoruz. Ayrıca Japan Bank for International Cooperation'dan (JBIC) 500 milyon dolarlık 10 yıl vadeli bir kredi imkanı yarattık. Ayrıca Mizuho Bank ile de bir işbirliği başlattık. Bu anlaşmalar yoluyla değişik ülkelerde değişik modellerle Türk şirketlerinin işlerine destek sağlıyoruz. Ayrıca Dubai’de de bir temsilciğimiz var. Ülkemizin Ortadoğu’da hem ekonomik hem politik olarak gücü artıyor. Bu değişimi önceden gördük ve Aralık 2009’da temsilcilik açtık. Bu temsilciliğimizle tüm Körfez ülkelerine kadar uzanan geniş bir coğrafyaya hizmet veriyoruz. Daha çok kurumsal bankacılık ve dış ticaret üzerine yoğunlaşıyoruz. 2012’de Dubai’ye Private Banking temsilcisi atadık. Dubai’den de Özel Bankacılık müşterilerini Türkiye’ye yönlendiriyoruz. Almanya’da Akbank AG adı altında bir bankamız var. Bu banka daha çok kurumsal bankacılık ve dış ticaret konularına odaklanıyor. Farklı ülkelerin önde gelen finansal kuruluşları ile gerçekleştirdiğimiz yenilikçi işbirliği modelleri ve Türkiye dışındaki stratejik pazarlardaki varlığımız Euromoney ödül değerlendirmesinde bizi öne çıkardı ” dedi.

 

“Türk bankacılık sektörünün fonlamasına çeşitlilik getirdik.”

Hem yurtiçi hem de yurtdışı borçlanmada öncü işlemlerle ekonomiye kaynak sağlamayı sürdürdüklerini kaydeden Binbaşgil, “Temmuz 2010’da 1 milyar dolar tutarındaki işlemimiz ile bankacılık sektörümüzdeki ilk Eurobond ihracını gerçekleştirdik. Aradan geçen 2.5 sene içinde bu piyasa yaklaşık 15 katına çıktı. Aralık 2010’da ise 1 milyar TL büyüklüğünde ilk TL banka bonosunu çıkardık. 2 sene içinde bu piyasa da yaklaşık 20 katına yükseldi. Bu sene Ocak’ta 1 Milyar TL’lik, Türkiye’den uluslararası piyasalara yapılan ilk TL Eurobond ihracına imza attık. Özellikle TL Eurobond Türk bankacılık sektörü için çok önemli bir girişimdir. Türk bankalarının yurt dışında kendi para cinsi ile uzun vadeli borçlanmasının önünü açtık. Farklı ve yenilikçi işlemlerle Türk bankacılık sektörünün fonlamasına getirdiğimiz çeşitlilik ödül sonuçlarını belirleyen jürinin de övgüsünü kazandı” dedi.

 

“Yılda ortalama 100 milyon dolar civarındaki teknoloji yatırımlarımızı sürdürüyoruz.”

Teknoloji yatırımlarını kesintisiz sürdürdüklerinin altını çizen Binbaşgil, “Türkiye'deki nüfus genç. İnternet ve sosyal medya kullanımı, mobilite yüksek. Biz de ‘Direkt olmakta fayda var’ diyerek direkt kanallarımızı giderek geliştiriyoruz. Akbank Direkt kullanımımız çok arttı. Mobil bankacılık özellikle çok hızlı geliyor. Bu konuda oldukça da iyiyiz. Mobilde para transferleri son yıl 8 kat arttı. Teknolojiye her yıl ortalama 100 milyon dolar civarında yatırım yapıyoruz. 2012’de de yatırımlarımıza devam ettik.  ATM sayımız 4.000’in üzerine çıktı. Türkiye’deki en büyük ATM parkurlarından birisine sahibiz. POS sayımız da aynı şekilde 300.000’i geçti.” dedi.

 

“Akbank 2013 yılında da ‘Türkiye’nin En Değerli Banka Markası’

2013 bankacılık sektörü marka değeri araştırmasında önemli bir sıçrama yaptıklarını kaydeden Binbaşgil, “Bağımsız uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance’in gerçekleştirdiği ‘Dünya’nın En Değerli 500 Banka Markası-2013’ araştırmasında Türkiye’den ilk 100’e giren 2 bankadan biri olduk. Geçen seneye kıyasla hesaplanan marka değerimizi 500 milyon dolar artışla 2.1 milyar doların üstüne taşıdık. Uluslararası sıralamada 10 basamak yükselerek 86. sıraya çıktık. Brand Finance’in yaptığı araştırmada marka değerinde en başarılı performansı gösteren Türk bankasıyız. ‘Akbank Markası’ bizim için en değerli aktiflerimizden. 65 yıllık çaba ve istikrarlı politikalar sonucunda oluşmuş bir marka. Bunu bizler de korumaya ve daha da yüceltmeye çok özen gösteriyoruz. Akbank Markası ‘Kalıcı Liderlik’ misyonumuzda bize güç veriyor. Ayrıca bu sıralama uluslararası en büyük banka markalarını içeriyor. Gösterge niteliğini taşıyan Brand Finance sıralamasındaki yerimiz ve başarımız farklı ödül platformlarında elimizi güçlendiriyor.” dedi.

 

“2013 ve sonrasında da yatırımlarımız devam edecek.”

Sektörün üzerinde karlılık içinde büyümeye önümüzdeki yıllarda da devam edeceklerini vurgulayan Binbaşgil, “Ülkemizdeki istikrarlı gelişimin devam edeceğine inanıyoruz. Bu nedenle de Akbank önümüzdeki yıllarda da yatırımlarına ve büyümesine devam edecek.  2013-2015 arası dönemde aktif, kredi ve mevduatta sırasıyla yıllık ortalama yüzde 16, 20 ve 16 büyüme gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. Vizyonumuz 3 yıl içinde kredilerin toplam aktifler içindeki payını yüzde 65’lere çıkararak daha müşteri odaklı bir banka olmak. Bu büyümeyi sağlıklı bir biçimde, hizmet kalitesi ve şeffaflığı en üst noktada tutarak yapacağız. Kalıcı Liderlik yolunda altyapı yatırımlarımız sürecek. 5 alanda önemli gelişmeler sağlamaya devam edeceğiz. İnsan Kaynakları, Teknoloji, Operasyonel Verimlilik, Risk Yönetimi ve Akbank Direkt önemli transformasyon alanlarımız olacak. 2013’te yaklaşık 50 şube açacağız ve şube sayımız 1.000’in üzerine çıkacak. ATM parkurumuzu yaklaşık 240 adet büyüteceğiz. ATM sayımız 4.250’nin üstüne çıkacak. Bu sene de 110 milyon dolar civarında bir teknoloji yatırımımız olacak.” dedi.
yilmazparlar@yahoo.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder