25 Mart 2019 Pazartesi

Tarımın Ajandası-Yılmaz parlar

 Tarımın Ajandası 

TC Tarım ve Orman Bakanı Dr. Bekir Pakdemirli’nin katıldığı, 22-23 Mart 2019 tarihlerinde Capital, Ekonomist ve StartUp dergileri tarafından bu yıl 8’ncisi düzenlenen Uludağ Ekonomi Zirvesi “3D: Değişim, Dijital ve Değerler” konseptiyle değerli, ilginç konuları  ele aldı. 20 oturumda 100’ü aşkın konuşmacı ile iş ve ekonomi dünyasından yaklaşık 1500 temsilci ağırlandı.



Halavet Gıda’nın sponsorluğunda gerçekleşen “Tarımın Ajandası” oturumunda sürdürülebilir tarım için gereksinimler, genç kuşakların tarıma ilgisizliği ve tarımsal üretimin niteliği değerlendirildi. Moderatörlüğünü BNP Cardif Türkiye CEO’su Cemal Kişmir’in yaptığı panele TC Tarım ve Orman Bakanı Dr. Bekir Pakdemirli, 3830 Çiftliği Genel Müdürü Kıvılcım Pınar Kocabıyık, ve Halavet Gıda CEO’su Murat Göç katıldı. 


TC Tarım ve Orman Bakanı Dr. Bekir “Pakdemirli, tarımın iki çeşit problemi  hemen çözülebilecek problemler   yapısal problemleri var.”   Türkiye en çok hasılat alabilecek tarımsal ürünleri üretse, gelir dört kat artıyor. Elbette ki stratejik üretim gerektiren ürünler var ama havzalara bölerek daha iyi bir üretim modeli ortaya koyabiliriz. Üreticilerimize değer katamayan birçok kooperatifimiz,  birliğimiz var. Üreticiye değer katan birliklerin sayısını artırmamız lazım.Türkiye’deki tarım popülasyonu yaşlanıyor. Bu popülasyonla geleceğe yönelik ciddi üretimler yapmak söz konusu olmayabilir. Çocuklarımızı toprakla buluşturmamız lazım”  liselerinin oluşturulacağını anlattı. Pakdemirli tüm ziraat mühendislerinin toprakla buluşmaları ve sahada olmaları gerektiğini anlatdı.  



3830 Çiftliği Genel Müdürü Kıvılcım Pınar Kocabıyık   “Tarımdaki gücümüzü kaybetmemek ve sürdürülebilir tarım için üretimden tüketiciye kadar her aşamayı detaylı inceleyip kayıp olmamasına çalışmamız gerek” dedi. “Tarımımızın güçlenmesi için genç kuşaklara kazanç ve itibar sağlaması ve kendine çekmesi gerekiyor”  Halavet Gıda CEO’su Murat Göç, kolajen ve türevlerine odaklandıklarını, Helal jelatin pazarında dünyada ilk ikide olduklarını söyledi.   


Pegasus Hava Yolları CEO’su Mehmet T. Nane “Bu topraklardan aldığımızı bu topraklara geri veriyoruz”




Moderatörlüğünü Akiş GYO&Multinet Up Yönetim Kurulu Üyesi Selen Kocabaş’ın yaptığı panele Zipline Global Operasyonlar Yöneticisi Dan Czerwonka, Lifebank CEO’su Temie Giwa-Tubosun, Circle Kurucusu Sadaffe Abid, Global Innovation Catalyst Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Kamran Elahian ve Pegasus Hava Yolları CEO’su Mehmet T. Nane katıldı. 

Pegasus Hava Yolları CEO’su Mehmet T. Nane “Bu topraklardan aldığımızı bu topraklara geri veriyoruz”
Sivil Toplum Vakfı ve Türkiye Gönüller Vakfı ile işbirliği yaptıklarını, 10 projeye destek verdiklerini, Projesi olana katkı vermenin dünyada önemli bir trend olduğunu, kadınların iş dünyasına daha fazla katılmasının önemini belirtdi.

Çığır Açan Teknolojiler


Ziraat Teknoloji’nin sponsorluğunda gerçekleşen “Çığır Açan Teknolojiler” oturumunda farklı alanlarda insanların hayatlarını değiştirecek teknolojik gelişmelerden örnekler verildi.

Moderatörlüğünü Google Türkiye Ülke Direktör Vekili Mehmet Keteloğlu’nun yaptığı panele Atelerix Kurucu Ortağı Che Connon, Cobalt Speech Kurucusu Jeff Adams, MIT Medya Sanatları ve Bilimleri Bölümü Öğretim Üyesi Canan Dağdeviren, Baykar Genel Müdürü Haluk Bayraktar,  Slatecube CEO’su Chris Kwekowe ve Sabancı DX CEO’su Burak Aydın katıldı. 


MIT Medya Sanatları ve Bilimleri Bölümü Öğretim Üyesi Canan Dağdeviren “Kalp yetmezliği olanların kullandığı kalp pili yerine kalbin veya akciğerin üzerine yapıştırılabilen, mekanik enerjiyi elektrik enerjisine dönüştüren bir cihaz yaptık. Böylece pile gerek kalmayan kalp pili üretmiş olduk.” Dağdeviren, teknolojik biomedikal aletler ürettiklerini, vücuda uyumlu, esnek aletler geliştirdiklerini, denenmemiş aletler yaptıklarını açıkladı.        

Türkiye İş Bankası sponsorluğunda gerçekleşen “Katma Değerli Büyümenin Anahtarı: İnovasyon ve Girişim” oturumunda inovasyonla sağlıklı büyüme masaya yatırıldı.
Moderatörlüğünü Gazeteci Hakan Güldağ’ın yaptığı panele Türkiye İş Bankası Genel Müdürü Adnan Bali ve Bosh Türkiye CEO’su Steven Young katıldı 

Moderatörlüğünü Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin’in üstlendiği, Migros CEO’su Özgür Tort, Roman Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Suzan Toplusoy, Simit Sarayı Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kavukçu ve Bilgi Üniversitesi Öğretim Üyesi Levent Erden. Panelinist olduğu  Değişim Döneminde Perakende konusu tartışıldı. 

Hepsiburada’nın sponsorluğunda gerçekleşen oturumunda Prof. Daron Acemoğlu, dünyada önümüzdeki 20 yılda ‘yüksek kaliteli büyüme’nin önem kazanacağını belirtti.


MIT İktisat Profesörü Daron Acemoğlu, yaptığı konuşmada önümüzdeki dönemde ülkelerin ‘yüksek kaliteli büyüme’ sağlaması gerektiğini belirtti. Acemoğlu; “yüksek kaliteli büyüme demek; eğitimin kalitesinin artması, sağlık hizmetlerinin artması ve ücretlerin artması demek. Ama bunun önünde de engeller var” dedi. 

Dow sponsorluğunda gerçekleşen “Vizyon 2023” oturumunda dijital, finansal ve altyapı alanlarında Türkiye’nin gelecekteki hedefleri değerlendirildi.
Moderatörlüğünü Dow Türkiye ve Orta Asya Başkanı İhsan Necipoğlu’nun yaptığı panelde Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofis Başkanı Ali Taha Koç,  Türkiye Varlık Fonu Genel Müdürü Zafer Sönmez, TC Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Bakan Yardımcısı Ömer Fatih Sayan ve Cumhurbaşkanlığı Finans Ofisi Başkanı Prof. Dr. Göksel Aşan birer konuşma yaptı. 

Netlog Lojistik Grubu’nun sponsorluğunda gerçekleşen “Mobilite Ekosisteminin Geleceği” oturumunda otomotiv ve araç paylaşım platformlarındaki yeni trendler değerlendirildi.

Moderatörlüğünü Martaş Otomotiv Yönetim Kurulu Üyesi Cem Baver Özalp’in yaptığı panele TOGG CEO’su Gürcan Karakaş, Anadolu Grubu Otomotiv Grubu Başkanı Bora Koçak, Uniti CEO’su Lewis Horne, Wavyn CEO’su Rafael Maranon ve eKar Kurucusu Vilhelm Hedberg katıldı. 
Sun Group sponsorluğunda gerçekleşen “Çin’i Doğru Anlamak” oturumunda Çin ile Türkiye arasındaki ilişkiler masaya yatırıldı.

Moderatörlüğünü Türkiye-Çin İş Konseyi BaşkanıMurat Kolbaşı’nın yaptığı paneleTÜSİAD Çin Network Başkanı Korhan Kurdoğlu,İKMİB Yönetim Kurulu Başkanı Adil Pelister, DEİK Başkanı Nail Olpak, Winnermax Capital Yatırım Ofisi BaşkanıRobert Guo, Asiability Kurucu Ortağı Andrew Cainey, Hollyhigh Capital CEO’su James Chen ve Çin İstanbul Başkonsolosluğu Ticari Ataşesi Huang Songfeng katıldı.




TC Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Mehmet Fatih Kacır, Zirve’de 2023 Milli Teknoloji Hamlesi Hakkında konuşmasında, Türkiye’nin güçlü bir teknoloji ekosistemi olduğunu, Türkiye’nin Gayri Safi Milli Hasılası’nın (GSMH) %1’ini AR-GE’ye harcadığını söyledi. 2023 için bu hedefin GSMH’nin %3’ü olduğunu, özel sektörün ARGE’deki payının ise son yıllarda %30’dan %57’ye çıktığı açıklamaları yaptı. 


Galata Business Angels ve Endeavor Türkiye iş birliğiyle gerçekleştirilen yarışmada katılımcılar, girişimlerini Türkiye’nin en büyük melek yatırımcıları ve start up dostu liderlerinin karşısında anlatarak, yatırım çekmeyi ve büyük ödülü kazanmayı hedefledi. 

Yarışmanın kazananları Zirve sonunda gerçekleşen törenle açıklandı. Stars Of Region 1.’lik ödülünü Tion Health Care alırken, Hotel Race 2.’lik ve Sonaris 3.’lük ödülüne layık görüldü. Algopoly ve Userguiding ise jüri özel ödülünü almaya hak kazandı. 

yilmazparlar@yahoo.com

11 Mart 2019 Pazartesi

KKTTOD Türk Kuzey Kıbrıs Türk Ticaret Odası genel kurulu-Yılmaz parlar Haberi

Kıbrıs’a Yatırım Atağı

Kıbrıs Amerikan Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Uğur Özgöker’in Yönetim kurul Başkanı olduğu, TKKTTOD Türk Kuzey Kıbrıs Türk Ticaret Odası genel kurulunda, Dernek üyeleri Kıbrıs’a yatırımlar yapılması için atağa kalkdı.




Güven tazeliyen Türk Kuzey Kıbrıs Türk Ticaret Odası yönetim kurulu; üyeleri ile birlikde, Kıbrıs’a ekosistem odaklı ekonomik yapı kazandırabilmek adına faaliyetlerini hızlandıracağı kararlığında 9 Mart 2019 Cumartesi günü Şişli’de bulunan Kıbrıs Evinde toplantı gerçekleştirdi.Toplantıya KKTC İstanbul Başkonsolosluk ticari ateşesi Cahit Kayıarslan'da katıldı.


KKTC için, gerek kamu tarafından gerekse ekonomi temelli kurum, sivil toplum örgütleri, araştırma enstitüleri, üniversitelerce çok çeşitli raporlar sunuldu. Sorunlar çözüm yolları, herkes tarafından biliniyor.



Kuzey Kıbrıs’ın temel talihsizliği ekonomik ağırlıkla beraber siyasi soruna sahip olması. Sürdürülebilir ekonomik yapısı olmadığı, sadece dış yardımlarla ve kamu sektörüyle ayakta durmaya çalışan Kıbrıs’ın, ekonomisi kadar, siyasi çözümüde zor.


Kuzey Kıbrıs’ın ekonomik büyüme performansı, Adanın diğer yarısı Rum kesimi güney ile kıyaslandığında; Ekonomik büyümesi istenen düzeyde olmaması, kişi başı gelirlerin diğer rum kesimden çok düşük olması gerçeğiyle sürdürülebilir olamayan ekonomi yapısı nasıl ve nereye evrilmeli. Bunlar genel kurulda tekrar tartışıldı.



Kıbrıs’ta sağlıklı, daha farklı ve istikrarlı bir ekonomik yapıya nasıl ve hangi şartlar altında ulaşılır, yaratıcı bir ekonomik çözüm, özel sektör geliştirme ve rekabet gücü kazanma stratejisinin ana eksenleri konuşuldu.


Milli hasılaya göre ithalatın ihracatın altı misline yakın şeklinde çok üstünde olduğu ve verdiği cari açık, kısır döngü ancak farklı stratejiyle mümkün.


Pek çok konu yatırımı dile getirildi. Kısa vade olarak, tarımın ağırlığının artmasını hedeflemekle dış dünya ile daha kuvveti bir ihracat bağlantısı mümkün olabileceği, Turizm, Eğitim, ve sağlık gibi sektörlerde iyileştirme ve yenileştirme için yoğun bir programa karar verildi. 


Kapsamlı bir ekonomik stratejinin parçası olarak, doğru insan kaynağı politikaların uygulanması ve kalite sorunlarının çözülmesiyle beraber, özel sektörün gelişimini hızlandıracak bir ivme yaşanacağı bildirildi.


Yılın 12 ayı güneşten faydalanılabilen, ılıman iklimi, güzel sahilleri, eğlenceli hayatıyla ve tarihi eserlerin renovasyonuyla birlikde kültür miras zenginligiyle öne çıkan, gözde turistik destinasyonlardan Akdeniz’in üçüncü büyük adası Kıbrıs aslında tam bir tatil cenneti.



Konseptini lüks tatil gibi trendle zengin turistler hedeflendiğinde sağlık turizmi, yat turizmi, eko-agro turizmi ve konferans turizmiyle bütünleştirildiğinde kanımızca var olan mevcut yürüyen sektör ile daha çabuk ilerleme gösterebilir.


Yine söz edilen,sağlık sektöründe tüp bebek örneği gibi, yeni bir Maraş Bölgesi imarı, Enerji, finans ve altın ticareti gibi daha çok sektöre dikkat çekildi.


Türk Kuzey Kıbrıs Türk Ticaret Odasının yeni Yönetim Kurulu; 
Genel Başkan Prof. Dr. Uğur Özgöker (Kıbrıs Amerikan Üniversitesi Rektörü), Genel Başkan Vekili Musa Karademir (DMW Uluslararası Diplomatlar Birliği Başkan Yardımcısı), Genel Başkan Yardımcısı Erdal Can Alkoçlar (Spektral Holding Başkanı), Genel Sekreter  Halis Yılmaz (Amerikan Estetik Cerrahi Hastanesi Genel Koordinatörü), Üye Bülent Alıcı (Eser Oteller Grubu Yönetim Kurulu Başkanı), Üye Sevda Özgöker (Tüketici Derneği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı), Üye Ekrem Uca (Gazeteci. Ekonomi Gazetecileri Derneği Yönetim Kurulu Üyesi), Üye Caner Yenersoy (Suoz Enerji Grubu Genel Koordinatörü), Üye Zehra Bilge Eray (Kıbrıs Kültür Derneği Genel Başkanı).

yilmazparlar@yahoo.com

5 Şubat 2019 Salı

EMITT Hosted Buyer Veda Yemeği-Yılmaz Parlar

EMITT Hosted Buyer Veda Yemeği

Tüyap İstanbul Fuar ve Kongre Merkezinde 31 ocak - 3 şubat 2019 tarihlerinde düzenlenen 23. EMITT Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı “EMITT Hosted Buyer Veda  yemeği” Genel müdür Ekrem Kızılay ev sahipliğinde TRYP by Wyndham Istanbul Airport Hotelde verildi.




TravelShop Turkey firması tarafından Hosted Buyer alım heyetlerin EMITT fuara ziyareti sağlanmış, 100’den fazla ülkeden 4200’e yakın Hosted Buyer B2B toplantılarına katılmış. Düğün Planlayıcı, M.I.C.E & Event Organizatörü, Sağlık Turizm Firması,Tur Operatörü, Gastronomi, Leisure & Travel gibi sektörel çeşidinin bir kısmını teşkil eden Müdürler ve temsilciler çeşitli etkinliklerle ağırlanmış yüksek seviyelerde iş hacmi yakalanmış.




Veda Yemeği esnasında, TravelShop Turkey Genel Müdürü Murtaza Kalender tarafından her türlü destek veren sponsorlara teşekkür edildi. Plaket verildi. 




Akmina Travel Kıbrıs Genel Müdürü Hülya Kurmuş, TRYP by Wyndham Istanbul Airport genel müdürü Ekrem Kızılay, Deputy General Manager - Pullman Istanbul Airport Serkan Aydin, Intur's Turizm Taşımacılığı Yönetim Kurulu Başkanı Sami Sarıkaya, Travelux Cappadocia Travel Agency Sadegül Bostancı, Şen Turizm Cappadocia Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Şen, Staras Genel Müdürü Erdem Can, Apasas Travel Selcuk Genel Müdürü Eyüp Tüccar, Mavi Hotel Bodrum Genel Kordinatörü Ahmet Keymen, Kuşbakışı Havadan Fotoğraf ve Video Çekim Hizmetleri şirketi yönetim kurulu başkanı Asil Bayav, Anadolu Turizm İşletmeciler Derneği Ankara Başkanı Birol Akman,  Ez Air Balloons Cappadocia yönetim kurulu Başkanı Bilge Ezel isimler TravelShop Turkey Genel Müdürü Murtaza Kalender tarafından takdim edilen plaketlerini aldılar. 
Plaketini alan Akmina Travel Kıbrıs Genel Müdürü Hülya Kurmuş ile Kıbrıs turizmi hakkında sohbetimiz oldu.




22-26 Mayıs 2019 tarihleri arasında Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetinde seçkin Düğün Planlamacıları ve M.I.C.E organizatörlerinin katılacağı elit nitelikli organizaton yapacaklarını söyledi. Luxury  B2B Wedding &  M.I.C.E  Workshop Event in Northern Cyprus organizasyonda TravelShop Turkey işbirliği ile 200 e yakın 500 Milyon Dolara yakın bütçeli düğün planlayıcılarını ve MICE organizatörlerini Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetine getireceğini ve tanıtımlarla vazgeçilmez destinasyon olacaklarını açıkladı.  



Yemek sonrası hareketli müzikle doyasıya dans ederek eğlenen Hosted Buyer ‘lar yorgunluk atdılar. Hatıra fotoğrafarın çekimiyle etkinlik noktalandı.


yilmazparlar@yahoo.com

  

3 Şubat 2019 Pazar

Skal İstanbul kulübü-Harbiye’de Konak Otel-hamsili pliav gecesi-Yılmaz parlar

HAMSİLİ PİLAV MARKA

Harbiye’de Konak Otel’in sahipleri Savaş Gürsel-Dilek Gürsel ev sahipliğinde, Başkanlığını Ata Eremsoy’un yaptığı, SKAL International İstanbul Klübü, geleneksel aylık toplantısını “Hamsili Pilav” gecesi olarak 31 Ocak 2019 Perşembe akşamı gerçekleştirdi.



 Turizmin parlayan yıldızı olarak görülen turizm alternatifleri arasında önemli payı ve pazarı olan gastronomi turizmde   “Konak Hamsili Pilav ” marka oldu.



Konak Hotel Yönetim Kurulu Başkanı Savaş Gürsel ve eşi Dilek Gürsel’in, Turizm konulu toplantılara vesilen olan, uzun yıllardır sürdürdükleri ve geleneksel hale getirdikleri hamsili pilav davetleri Karadenizimizin sevilen gözde balığı hamsiyi marka yaptı. Uyguladıkları Türk ve Dünya mutfağından seçkilere eklenen Konak otelin bu özel yemeği damgasını vurarak, marka yemekler arasında yerini aldı.


Gündemde olan EMITT -Doğu Akdeniz Uluslararası Seyahat ve Turizm fuarın ve Genel Turizmin ortak dil olarak konuşulduğu, geleneksel aylık toplantıya SKAL Dünya geçmiş dönem Başkanı Hülya  Aslantaş, SKAL Uluslarası SKAL Dernekleri Türkiye Federasyon Başkanı Faik Alsaç,  SKAL İstanbul kulübü Başkanı Ata Eremsoy, SKAL İstanbul Kulübü As Başkan Ayşe Önen, yönetim kurul üyeleri, Yusuf Can Arınel, Selma Tatar, Mustafa Yalçın, Meltem Tepeler, SKAL İstanbul Kulübü geçen dönem Başkanları Fatma Bahar Birinci, Sadettin Bülbül, Yaptığı etkinliklerle turizme renk katan Anadolu Folk Topluluğu sahibi Göksenin İleri, Genel Müdür Didem Çoşkun, Duayen ekonomi yazarı Meliha Okur, Tv progtam Yapımcı Rıza Öziş, SKAL İstanbul Kulübü üyeleri, turizm tüm üst düzey temsilcileri ve turizm dünyasının seçkin isimleri katıldılar. 



SKAL İstanbul kulübü Başkanı Ata Eremsoy yaptığı kısa konuşmasına, gün içinde gerçekleşen, Dünyadaki ilk dört turizm fuarından biri olan EMITT -Doğu Akdeniz Uluslararası Seyahat ve Turizm fuarında panelden söz ederek başladı.



Başkan Ata Eremsoy moderatörlüğünü üstlendiği Yeni Trend- Trendin Kendisi Olmak konulu panelde, panelistlerin (Hotelbeds -Sourcing, Türkiye Bölge Müdürü, Arzu Harley, Emirates Hava Yolları Türkiye, Romanya ve Bulgaristan Bölge Müdürü Bahar Ahmet Birinci, GM - Marriott Global Satış Türkiye Seyhan Ayel) olduğu trenden bahsederek panel etrafında konuşmacıların bayan olduğunu, trendide yine bayanlardan öğrendiğimizi söyledi. Turizme kadınlarımızın başarı payını dile getirdi.



Yine bir bayana teşekkür plaketi sunuyorum diyerek, Konak Hotel sahibi SKAL eski dönem Başkanlarından Savaş Gürsel’in kızı, Konak Hotel Genç yönetici, SKAL İstanbul Kulübü Genç üyesi Selin Gürsel’e, Konak Hotelin, SKAL İstanbul kulübün geleneksel aylık toplantısına katkılardan dolayı teşekkür plaketini takdim etdi.



SKAL International İstanbul Kulübü “Hamsili Pilav” partisi altında beyin fırtınasıyla fikir sofrasına dönüşen işbirlikteliklerin oluştuğu network niteliğindeki bu toplantıda dış pazarlarda rekabet gücü en yüksek sektörlerlerimizden biri olan turizmizin dinamikleriyle, Dünya Turizm Örgütünün, öngördüğü 2020 yılı hedef rakamlardan önemli pay alacağımız inancına tanık olduk. 


GÖZE ÇARPAN KARELER





yilmazparlar@yahoo.com

29 Ocak 2019 Salı

Asya Altyapı Yatırım Bankası (AIIB)-Yılmaz Parlar

Türkiye Üçüncü Pazar

Asya Altyapı Yatırım Bankası (AIIB), 2018 yılında iki proje için sekiz milyon dolar kadar finans sağladıkları Türkiye’yi üçüncü büyük yatırım pazarı olarak görüyorlar.



Asya Altyapı Yatırım Bankası (AIIB), AIIB’nin Politika ve Stratejiden Sorumlu Başkan Yardımcısı Joachim von Amsberg ile Kıdemli Ekonomisti Han Xuehui’nin katılımıyla düzenledikleri basın toplantısında Türkiye’nin altyapı yatırım iklimi ve Asian Infrastructure Finance (Asya Altyapı Finansmanı) raporunun içeriğine ait bilgileri ve görüşleri paylaştılar





28 ocak 2019 pazartesi günü Bosphorus Swiss Hotelde gerçekleşen Basın Toplantısında, AIIB’nin Politika ve Stratejiden Sorumlu Başkan Yardımcısı Joachim von Amsberg, "Önümüzdeki yıllar içinde, yılda on milyar dolarlık yatırım yapabiliriz. Bunun bir buçuk milyar doları Türkiye'ye akar." sözleriyle Türkiye’ye verdikleri önemi belirterek, "Şu ana kadar yedi buçuk milyar dolarlık yatırım yaptık. McKenzie raporlarına göre Asya'da trilyonlarca dolarlık altyapı yatırımlarına gereksinim duyulmasına rağmen; Türkiye, Hindistan ve Endonezya’dan sonra üçüncü büyük pazarımız"dedi. 


Amsberg "Türkiye'de iki projeye yatırım yaptık. Bunlar; altıyüz milyon dolarlık  Tuz Gölü Doğalgaz Depolama Genişletme Projesi  ve iki yüz milyon dolarlık TSKB Sürdürülebilir Enerji ve Altyapı Kredisi, Üçüncü yatırımımız  Trans Anadolu Doğalgaz Boru Hattı'nın (TANAP) Türkiye kısmına verdiğimiz altıyüz milyon dolarlık kredi teşkil ediyor. Bunu da dahil edersek Türkiye'ye toplam yatırımımız bir milyar dört yüz milyon dolara ulaşıyor." Toplam kredileri açıkladı.



Faaliyetlerine Ocak 2016’da başlayan, Merkezi Pekin’de bulunan, sürdürülebilir altyapı, sınır ötesi bağlantılılık ve özel sermayenin harekete geçirilmesinden oluşan stratejik amaç ve tematik öncelikleri olan, bugüne kadar on üç ülkede otuzbeş proje için yedi milyar beşyüz milyon dolara kadar yatırıma onay veren banka doksanüç onaylı üyeye ulaşmış durumda. Bankacılık, finansal hizmetler, proje ve altyapı finansmanı, çok taraflı kalkınma bankaları, enerji ve ulaştırmadan kırkı aşkın sektör uzmanının katkıları yer almaktadır.


Raporlarla ilgili verilen bilgilerden bazı bölümler; Giriş niteliğindeki bu raporda; Bangladeş, Çin, Endonezya, Filipinler, Hindistan, Pakistan, Rusya ve Türkiye’den oluşan sekiz pazarda proje finansmanının sağlığını ve finansman hacmi, altyapı finansman maliyeti ve yol yapımı maliyeti olmak üzere üç alanda kıyaslamalar bulunduğudur.




Türkiye Hükümeti, ülkede bulunan su, güneş, rüzgar ve jeotermal kaynakların muazzam ekonomik potansiyelini kullanarak 2023 yılına kadar 61 GW kurulu güce ulaşmayı hedefliyor. Rapora göre, hâlâ finansman arayan ve sırada bekleyen potansiyel altyapı işlemlerinin çoğu (%75,6) enerji sektöründe yer alırken, onu ulaştırma sektörü takip ediyor (%13,3). Bu da hükümetin bölgesel bir enerji üssü olma amacıyla tutarlılık gösteriyor.


AIIB Kıdemli Ekonomisti Han Xuehui. Raporla ilgili olarak “Bu rapor, kilit oyuncular arasında yüksek kaliteli tartışmaları mümkün kılmak için Asya’da altyapı finansmanı ile ilgili verilerin niteliğini artırmasını beklediğimiz bir dizi rapordan ilki.” Şeklinde raporların devam edeceğini bildirdi.



AIIB’de Politika ve Stratejiden sorumlu Başkan Yardımcısı Joachim von Amsberg, rapor hakkında “Farklı coğrafyalardaki tedarik ve arzın eşleştirilmesinde olmazsa olmaz olan sınır ötesi enerji iletiminin güçlendirilmesi kritik öneme sahip, Bölgesel bir enerji üssü olmanın önemli bir bölümü, aynı zamanda büyük bir yatırım fırsatı da olan, bu enerjinin komşu ülkelere ihraç edilmesi için gereken bu uzun mesafeli iletim hatlarının inşa edilmesi olacak.” Açıklamalarda bulundu.


Raporda yine ; makroekonomik ortamın, para birimindeki değer kaybının ve faiz oranlarındaki artışın Türkiye’de inşaat sektörünün görünümünü yakın vadede zayıflatacağını belirtiyor. Bu da sektörün, halihazırda beklemekte olan enerji ve ulaştırma projelerini gerçekleştirme kabiliyetini etkileyecek. Bu durumda Von Amsberg’e göre, “Bu noktada AIIB gibi çok taraflı kalkınma bankaları, zorlu ekonomik dönemlerde daha yüksek bir altyapı yatırımı seviyesini sürdürmeye yardımcı olmak için ek sermaye, pratik çözümler, veri ve içgörülerle ortaya çıkmalıdır.” Şeklinde Görüş bildirdi.


yilmazparlar@yahoo.com

21 Ocak 2019 Pazartesi

ANFAŞ 16 -19 Ocak 2019 30. Uluslararası Konaklama ve Ağırlama Ekipmanları İhtisas Fuarı-869 Yerliyse Yeriz-Yılmaz Parlar



NEDİR 869

869 Yerliyse Yeriz.

ANFAŞ 16 -19 Ocak 2019 30. Uluslararası Konaklama ve Ağırlama Ekipmanları İhtisas Fuarı, 30. Hotel Equipment- 26. Uluslararası Gıda ve İçecek İhtisas Fuarı (26. FoodProduct) fuar kapsamında Başkanlığını Celal Toprak’ın yaptığı EGD Ekonomi Gazeteciler Derneği etkinliği “869 Yerliyse Yeriz.”Paneli düzenlendi.


Oldukca hiperaktif geçen panelin Açılış konuşmasını ANFAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Ali Bıdı yaptı. EGD Başkanı Celal Toprak’ın moderatörlüğünü üstlendiği panelin panelistleri   Türkiye Aşçılar Federasyonu Başkanı (TAFED) Zeki Açıköz, Antalya Gastronomi Eğitimciler Birliği Derneği Başkanı (AGEB) Mustafa Erol, Türkiye Otel Satın Alma Yöneticileri Derneği Üyesi (TÜRSAD) Dr. Salih Tellioğlu, TÜRSAB Başkan Vekili Hasan Erdem ve TV Tarım Editörü- Program Sunucusu İrfan Donat’dı.

Nedir 869-Niçin yerli malı ?
Atatürk’ümüzün 1923 yılında İzmir İktisat Kongresi'nde ekonomimizin bağımsızlığının korunması için yerli mallar üretilmesi ve kullanılması kararını uzun süre sonra hatırlar olduk. 

Son derece basit ekonomi kurallarınca; ithalatın ihracattan fazla olması, bağımlılığı, işsizliği ve yoksulluğu yaratır. Ülkemizde İthalatın İhracat karşısında fazla olması dış ticaret açığın sıkıntı yaratan boyutlara gelmesi, yerli malların kullanmasıyla, dış borç yükünden kurtulmak ve sermaye birikiminin sağlanması ihtiyacını doğurmuştur. 



İstihdamın artması ile işsizliğin ve yoksulluğun azalması, vergi ve harçların Türkiye ekonomisine katkı sağlaması şeklinde fayda faktörleriyle birlikde; Dünya da oluşan ekonomik ve siyasal olumsuzluklardan etkilenmemek, firmalarımızın küresel dünyada  varlık göstermesi şart olduğu önümüzde koca gerçeğini görmemiz gerekiyor.
Alınması gereken tedbirler ve ekonomi koşulları herkesce malum ancak uygulanabilirliği sağlamak zorunludur. 


Teknoloji konusunda dışa bağımlılığı bıraktıracak ARGE’ye  ayrılan kaynakların artırılması ve rekabet avantajı sağlamamız lazım.
Ürünlerin Barkod numaraların ilk üç rakam Ülke kodunu gösterir.  869 rakamı Dünya ürün kod göstergesinde Türk ürünleri olduğunu işaret eder. 
 Moderatör Celal Toprak, Bu zirveyi düzenlemekteki temel amaçlarının yerli ürün kullanımının kitleselleştirmek daha fazla insanla buluşturma ve farkındalık yaratmak olduğuna vurgu yaparak “Bu ülkede her türlü imkan mevcut, bunları bir araya getirip doğru ve programlı bir şekilde ilerlediğimizde kimsenin bizimle baş etmesi mümkün değil” diyerek bu zirveye gelen, katılım gösteren ve takip edenlerin çok önemli bir misyonun çok kıymetli parçaları olduğunu belirtti.




İrfan Donat: “Markalaşma Zinciri Oluşturulmalı. Yerli ve mili kelimelerini çok sık kullandığımız bir dönemde,  döviz kuru dalgalanması yüzünden ithalat girdileriniz çok arttı ve bu da bir tezatlık oluşturuyor. Üretimimiz düştü, motivasyonumuz azaldı bu da en çok tarım sektörünü vurdu.  Bugün üreticilerimiz geçinmenin ayakta kalmanın derdinde. Ama asıl yapılması gereken katma değerli ürün yaratmak ve markalaşmak bu yönelik devlet politikaları üretmek gerek” dedi 

Bu projenin başarılı olması için sürdürülebilirliğin de çok önemli olduğuna dikkat çeken Donat “Markalaşma adına yapılması gerekenler dün yapılmadı ama, şimdi zamanı, bugünden bu ateşi daha da arttırmalıyız. Çok önemli ürünlerimiz var ama maalesef dünya coğrafik tescil listesinde sadece üç ürünle yer alıyoruz. Oysa bunları onlara yüzlere çıkarttığımız zaman ürünlerin katma değeri bir anda %20-30 artıyor. Bu projenin siyaset üstü kabul edilip, devlet politikası haline gelmesi, orta ve uzun vadede içinde bilim, Ar-Ge, inovasyon, pazarlama ve insan kaynağı olacak şekilde zincire dönüştürülmesi gerekir. Dünya bunu başardı, biz neden başarmayalım.” Açıklamalarında bulundu.


Türkiye’nin ‘Beyaz Kelebekleri’ olarak ifade eden Zeki Açıköz, '869 Yerliyse Yeriz' kampanyasının biraz da vefa duygusuna dayandığına dikkat çekti. Açıkgöz; “Türkiye’nin uluslararası barkod kodu olan 869 sadece bir numara değil, bir vefa anlamı da taşıyor. Çünkü bizim bu ülkeye bu vatana borcumuz var. Atalarımız bu ülkemiz için bizler için savaştı, can verdi. Peki biz ne yapabiliriz? Biz de bu ülkeye, bu ülkenin değerlerine, ürünlerini, ürettiklerine, üretenlerine sahip çıkmamız, korumamız, kollamamız gerek. Yerli üreticilere sektör ayrımı yapmadan sahip çıkmalıyız. İthalatçılarımız kızmasın, darılmasın ama biz önce yerli üreticimizin yanındayız. Çünkü önce can sonra canan anlayışını savunuyoruz.”ifadelerinde bulundu.



Türkiye’de 10 bine yakın seyahat acentasını temsilen zirveye katılan TÜRSAB Başkan Vekili Hasan Erdem de, '869 Yerliyse Yeriz' projesini çok önemsediklerini belirterek özellikle gastronomi turizminin gelişmesi adına bu projenin büyük bir önem arz ettiğinin altını çizdi. Türk ekonomisi ve özellikle cari açığın kapatılması noktasında turizm sektörünün büyük bir öneme sahip olduğunu söyleyen Hasan Erdem, bugün Türkiye’nin dünya turizminde rekabetçi bir ülke olduğunu bunu gıda ve tarımda da başarmamak için hiçbir sebep olmadığını şu örneklerle zirve katılımcılarına anlattı: “Türk turizmi olarak dünya mirasının sayılı örneklerinin olduğu bir coğrafyadayız ama bu coğrafyamız aynı zamanda gastronomi anlamında da tarihi bir beşikteyiz. Bunu kullanmak ve bunu turizmle entegre hale getirmemiz gerek. Her şeyde olduğu gibi bu işte de bir formül var. Çünkü her türlü ürün ve zenginliğimiz var bu formülü bulup artık değer yaratacak, markalaşacak projelere dönüştürmeli dahası bunu ekonomik girdiye çevirmeliyiz. Yerli ürünlerimizin gücü bu anlamda yadsınamaz. Yöresel lezzetlerimizi, unutulan değerlerimizi tekrar gün yüzüne çıkartıp bunu milli isimlerle markalaştırmak ve gastronomi turizmine kazandırmamız gerek. Çünkü yerli olmak demek, milli olmak demek evrensel olmamıza engel değil. Türkiye’nin lezzet ülkesi olduğunu anlatmamız lazım. ”


Zirve’nin Antalya’da gerçekleşmesinden dolayı bir anlamda ev sahiplerinden de olan Antalya Gastronomi Eğitimciler Birliği Derneği Başkanı(AGEB) Mustafa Erol, zirvenin çıkışı, isminin hikayesi ve bundan sonraki yapılaması gerekenlere “ Üretimin olduğu yerde huzur ve mutluluk olur. Biz de bu gerçekten daha yerli ve milli kavramları bu kadar dillerde pelesenk olmadan önce ne yapabiliriz? diye düşünürken geliştirdiğimiz bir kavram oldu. Çünkü artık karamsarlığı bırakmalıyız, biraz da güçlü taraflarımızı görmeliyiz, bunlardan kendimize motivasyon yaratmalıyız. Evet eksiklerimiz, hatalarımız olmuş geçmişte ama artık bir şeyler yapılmalı. Biz de bunu yapmaya çalıştık. Bugün Antalya’da 3500 şef aşçı var, bu bile ciddi bir itici güç. Çünkü yerlilik kavramı önemli bir gücümüz biz de gücü bugün burada olarak ortaya koyduk. Üretime destek vermek, yerli ürünleri tercih etmek ve kullanmak bu ülkenin yaşadığı acılara, sıkıntılara yönelik yapılacak en büyük fedakarlıktır.” Sözleriyle, marka değeri yüksek, inovasyon tabanlı ürünlerle ön planla çıkmamız bizlerin değil tüm dünyanın yiyebileceği ürünler geliştirmemiz gerekdiğini söyledi.

Türkiye Otel Satın Alma Yöneticileri Derneği Üyesi (TÜRSAD) Dr. Salih Tellioğlu, Döviz kurundaki yaşanan dalgalanmaların ülke ekonomisine ve de özellikle yerli üreticilere ciddi ekonomik kayıp yaşattığını, yerli ürünlerimizin kalitesinde, lezzetinde hiçbir sıkıntı olmadığını bu konuyu da avantaja çevirmek gerektiğini belirtdi.

Tellioğlu,  “Kendim satın alma yapan birisi olarak yerli ürünlerimizi almakta hiçbir sıkıntı yaşamıyorum. Kendi üretimimizdeki ürünlerin lezzeti ve kalitesi, tadına diyecek yok ama bunun istenen seviyeye ve markalaşmaya çeviremediğiniz anda tercihler değişiyor. O yüzden markalaşma çok çok önemli ve sektörün çıkışı buna bağlı. Örneğin bunu yerli muzda başardık. Devletin doğru politikaları sayesinde bugün muz üreticilerinin yüzü gülüyor, insanlar ekim alanlarını arttırdı. Hatta pek çok otelci muz üretimi işine girmeye başladı. Yerli muzun zaten tadı, lezzeti ve aroması noktasında zaten sıkıntımız yoktu. İşte bu tür örnekleri ürün bazlı olarak arttırmalıyız bunu bir devlet ve üretim politikası haline getirmeliyiz, gastronomiyi biraz da ekonomik temelli bir değere dönüştürmeliyiz. Umarız ‘Yerliysek Yeriz’ sloganı hem üretim hem de markalaşma adına bir fitili yakar ve daha çok milli markamızla dünya pazarında yer almamızı sağlar.”şeklinde açıklamalarda bulundu.

Sektöre yerli ürünlerle hizmet veren Öztiryakiler Yönetim Kurul Başkanı Tahsin Öztiryaki’de toplantıya katıldı. İstek üzerine kürsüye davet edildi
İDDMİB Başkanı Tahsin Öztiryaki, Türkiye'de endüstriyel mutfak ürünleri pazarının son yıllarda büyüme trendi içerisinde olduğunu söyledi. Avrupa rakiplerini geride bırakan Öztiryakiler olarak 125 ülkeye ihracat yaptıklarını açıkladı. Toplantı sonrası standı gezildi. 


İnteraktif bir şekilde geçen toplantıda katkıda bulunanlarla birlikde sorular cevaplarla devam etdi. Ayrıca 869 kullananlara TAFED Türkiye Aşcılar Federasyonu tarafından plaketler verildi.

yilmazparlar@yahoo.com





 

27 Aralık 2018 Perşembe

Yeni Nesil Girişimcilik Zirvesi-Yılmaz Parlar


EKONOMİNİN CAN DAMARI GİRİŞİMCİLİK

Yeni Nesil Girişimcilik Zirvesi

Girişimciler işletmelerinde başarılarını kendi iradeleriyle başarırlar. Bunun içinde, her girişimcinin etkili bir iletişimci olması, yumuşak satış becerisi, öğrenme kabiliyeti, İş stratejisi olmakla birlikde, girişimcilik, finansal, kariyer, duygusal veya genel iş riski alabilen özellikleri olması gerekir.



Yeni nesil girişimcilik ve yeni nesil girişimciliği destekleyen inovasyonun şart olduğu Yeni Nesil Girişimcilik Zirvesi 25 Aralık 2018, Salı günü Swissôtel  Bosphorus Hotelde  gerçekleşti. Turkuvaz Dergi Grubu Genel Müdürü Yasemin Gebeş’in açılış konuşmasıyla başlayan zirvede yeni nesil girişimcinin tüm özellikleri küresel örneklerle kıyaslanmalı şeklinde sergilendi.

Başarı için ihtiyaç duyulan, iletişim yetenekleri, esneklik ve uyarlanabilirlik, enerji seviyesinin yüksek olma, iş ahlakı, dürüstlük ve doğruluk şartları, girişimcinin iyimserlik, özgüven, belirsizlik töleransı yüksek olması gerekliği, başkalarıyla ortak çalışabilme gibi ilk maddeler konuşmaların odağındaydı.


Turkuvaz Dergi Grubu Genel Müdürü Yasemin Gebeş zirve hakkında kısa konuşması sonrası zirveye katılan, T.C. Gençlik ve Spor Bakanı   Dr. Mehmet Muharrem Kasapoğlu girişimcinin tüm izelliklerini kapsayan kavram olarak yetiştirilmesi, eğitimlerin verilmesi bakanlık olarak önemli görevleri olduğunun altını çizdi.


Bakan Kasapoğlu "İnsanoğlu daima daha iyiyi, güzeli ve doğruyu bulmaya çalışır. Teknolojide bütün yenilikler, bilimsel gelişmeler, hayatımızı kolaylaştıran icatlar, hep bu arayışın sonucudur. Girişimcilik ruhu ülkelerin gelişimini hızlandırır. Yeni nesillerimizi, çocuklarımızı, gençlerimizi girişimcilik kavramı doğrultusunda yetiştirmek, bakanlık olarak önemli görevlerimizden biridir. Bakanlığımızın tüm merkezlerinde, sporun olduğu her yerde girişimci ruhun öne çıkması noktasında çalışmalarımızı sürdürüyoruz. "  Açıklamalarında bulundu


PARA Genel Yayın Yönetmeni Özlem Doğaner’in moderatörlüğünü üstlendiği Küresel İnovasyon Liginde Türkiye: Geleneksel Girişimcilik mi? Yeni Nesi Girişimcilik mi?  Konulu panelde Global Yatırım Holding Yönetim Kurulu Üyesi Oğuz Satıcı, TEB Genel Müdür Yardımcısı Turgut Boz, Türk Telekom Grup Strateji ve İş Geliştirme Direktörü Muhammed Özhan, Alarko Holding Yönetim Kurulu Üyesi Leyla Alaton, Borsa İstanbul Pazarlama ve İş Geliştirmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Gönen ve İBB Avrupa Birliği İlişkiler Müdürü Kübra Bayraktar Şişman panelist olarak katıldılar.




Yarını bugünden görebilmenin önemi olan girişimcinin İleri Görüşlülük, içden gelen Motivasyonu olması gerekli olduğu, ön koşulu risk almayı bilen girişimcinin Özgüvenli olması çalışmak önemli ancak çalışılan süreyi doğru yönetebilecek Zaman Yönetimi konusunda gelişme gösterbilmek, girişimci finansal bilgiler konusunda yeterli bilgiye sahip olmalı, Finansal Bilgi kısıtlı bütçe sorunundan ziyade parayı doğru kullanma beceresi, İş planı önemli, çabuk hayata geçirilebilir parçalara bölebilme şeklinde Planlama Yeteneği olmalı, Öngörülen durumlar tersi şekilde gerçekleşdiğinde iki seçenek, ya vazgeçmek, ya da esnek olup değişen şartlara ayak uydurarak yola devam etmek gibi  Esneklik özelliği gösterebilmeli zorluk karşısında pes etmemeyi sağlaması açısından iş dünyası için önemli bir meziyet sayılan hırsı kontrol edebilmeli,  Müşterilerle, personelle, ortaklarla veya yatırımcılarla doğru şekilde iletişim kurabilecek İletişim Becerisi, yeni trendleri belirleme becerisi somut adımlar atmak açısından önemli şeklinde sonuçlar çıkardığımız panelde tüm gerçekleriyle konu işlendi.



Zirve kapsamında düzenlenen panele sanatçı ve iş kadını Hülya Avşar'da katıldı. Avşar, panelde yaptığı konuşmada oyunculukla başlayan, TV şovu ve sahne ile devam eden girişimcilik hikâyesini anlattı. Başarılı olmak için insanın kendisine güvenmesinin esas olduğunu anlatan Avşar, hedefi olan ve bu hedefe doğru yürüyenlerin, girişim hikayelerinde başarısız olmalarının mümkün olmadığını söyledi., “Çok lüks, çok gösteriş bunlardan her zaman kaçmakta fayda var. Sizin neyiniz var, neyiniz yok, bunu insanların bilmesine gerek yok. Zaten sizin duruşunuza her şey yansır. Siz istediğiniz kadar 'oyum var, bunun yok' deyin, fark etmiyor. En büyük sermaye insanın kendisidir. Bütün zenginlik, insanın kendisidir. Bütün mücevherler, bütün arabalar sizsiniz.” dedi.


GYİAD Başkan Yiğit Savcı ise yaptığı konuşmada dijital dönüşüme dikkat çekerek, "Bu zihinsel bir dönüşüm. Bütün eski iş yapma şekillerinin dönüştüğünü gözlemlediğimiz bir yüzyıldayız artık. Bugün bankacılık sektörü de kendisini hızla dönüştürmeye çalışıyor. Sağlık ve tarım sektörü de dönüşmeye çaba gösteriyor. Bu çerçevede biz de bireyde, kurumlarda, toplumda dönüşüm diyerek yeni nesil bir sivil toplum anlayışı ortay koyduk. Bireyin dönüşümünü iş dünyasında bilhassa girişimcilikte daha çok kadının olabilmesi için, kadının dönüştürücü gücüyle eşleştiriyoruz. Kurumların dönüşümü için de dijital dönüşümden bahsediyoruz" dedi.



Dünya Melek Yatırım Forumu Başkanı Baybars Altuntaş’ın moderatörlüğünde gerçekleşen “Yeni Nesil Girişimciliği Destekleyen İnovatif Finansal Enstrümanlar” panelinde ise Hazine ve Maliye Bakanlığı, Mali Sektörle İlişkiler ve Kambiyo Genel Müdürü Vekili Hakan Ertürk, Karacadağ Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Dr. Hasan Maral, TÜBİTAK Girişim Sermayesi Destekleme Grubu Koordinatörü Elif Koşok, GYİAD Başkan Yiğit Savcı, Halkbank KOBİ Ürün ve Süreç Yönetimi Daire Başkanı Mehmet Volkan Sayim görüşlerini paylaştı.


Girişimcilerin ekonominin can damarı olduğu, gerçek tutku, sıkı çalışma, harika bir fikir ve öğrenme becerisi ile herkesin  bir iş kurabileceği ve girişimcilikde başarılı olabileceği, Mevcut deneyimin niş aramaya başlamak için harika bir yer olduğu, motive etmek için sermayeden ziyade bir amaca ihtiyacın olduğu, vurgulandı.


Yeni Nesil Girişimcilik Zirvesi’nin son panelinde ise T.C. Erzurum Milletvekili Zehra Taşkesenlioğlu, KOSGEB Teknoloji, Yenilik ve Yerlileştirme Dairesi Başkanı Ahmet Dursunoğlu, Raya Organik Gıda Kurucusu Neslişah Alkoçlar, JCI Dünya  Başkanı İsmail Haznedar, Türkiye Teknoparklar Birliği Başkanı Faruk İnaltekin ve Y-Tong Yönetim Kurulu Başkanı F. Fethi Hinginar, Sabah Gazetesi Yazarı Prof. Dr. Kerem Alkin moderatörlüğünde ‘Geleceğe Yolculukta Girişimcilik ve Türkiye’nin Rolü’nü tartıştı.


Temel SEO yürütme, Müşterilerinize odaklanma, Bir satışı kapatma, Parayı yönetme, Para biriktirme, Stresi azaltma,  Üretken olma, Girişimci arkadaş edinme yeteneği olmalı. . Güçlü ve zayıf yönleri belirleme, Etkili insanları işe alma, yeni personel yetiştirme, Personeli yönetebilme,  A / B ayırma testi yapabilme becerisi olması gerekliğinden sonra yetişmiş gücle Küresel dünya içinde rol alabileceğimiz vurgulandı.




yilmazparlar@yahoo.com