9 Şubat 2013 Cumartesi

TUROB BAŞKANI TIMUR BAYINDIR’A YENİDEN EVET-YILMAZ PARLAR


TUROB BAŞKANI TIMUR BAYINDIR’A YENİDEN EVET

Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Abdurrahman Arıcı, İstanbul Valisi Hüseyin Avni Mutlu, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Avrupa Otelciler Birliği (HOTREC) Başkanı Kent Nyström , Dünya Otelciler Birliği ( IH&RA) Başkanı Dr. Ghassan Aıdı, Türk Hava Yolları Genel Müdürü Temel Kotil’in katıldığı Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği (TUROB)’un 21. Olağan Genel Kurul Toplantısı Çırağan Palace Kempinski Hotel’de yapıldı. Genel Kurula tek aday gösterilen Timur Bayındır yeniden başkan secilerek, 2013 - 2016 yılları arasında TUROB Başkanı görevine devam edecek.

TUROB Başkanı Timur Bayındır toplantının açılış konuşmasında “Türk turizmi iyiye gidiyor. Bunda en büyük pay da bizim yerel idareler ve devlet –kamu sektörüyle elele çalışabilmemize bağlıyorum Birlikte yapılan işlerden sinerji doğmaktadır. Türkiye’de bütün çıtaların yükseldiği gibi çıtayı bayağı yükselttik

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş “Kültürlerin birbirlerine aktarılması turizme borçludur.Bir yatağın 1,5 kişiyi istihdam ettiği Ülke ekonomisine ciddi katkı sağlıyan, İstanbul’da otel yatırımına destek verdik. Bu yıl 10 milyonun üzerinde turist geldi. Hedef 30


milyonu görmek.”

İstanbul Valisi Hüseyin Avni Mutlu “İstanbul’u tek kelime ile anlat deseler Cennet derim o nedenle gelenler cennete geliyorlar.”

Türk Hava Yolları Genel Müdürü Temel Kotil “Türkiye havacılıkta 20 puan fark atmaktadır. .İstanbul,Dünya merkezinde, Avrupa’da en kolay ulaşılabilecek olan bir şehir. İstanbul olarak 30 milyon turisti kaldırabilecek kapasitemiz var.”

Toplantıda bir konuşma yapan Dünya Otelciler Birliği( IH&RA) Başkanı Dr. Ghassan Aıdı;’’Türkiye’den önemli sayıda delege TUROB’un 21. Genel kuruluna katılmış. Bu çok memnuniyet verici bir durum. Bildiğiniz gibi doğal afetler ve terörizm bizim sektörümüzü etkileyen faktörlerdir. Kriz dönemlerinde, sektörümüzün üzerine yüklenen vergiler, üzerimize finansal yük getirmektedir. Bizler, sektörün liderleriyiz. Biz lideriz, çünkü, kariyer ve istihdam sağlıyoruz. Yoksulluğu azaltıyoruz. Toplumun her kesimi için iş imkanı yaratıyoruz. Türkiye Avrupa’ya göre yüzde 6 oranında artış göstermiş. Yani, Avrupa ortalamasının üzerine çıkmış.”

Avrupa’da vizelerin kolaylaştırılmasına yönelik bir açıklama yapan Avrupa Otelciler Birliği (HOTREC) Başkanı Kent Nyström;’’Hotrec, firmaların kendisini yönetmesinden yanadır. Hotrec, Avrupa’ya gelen turist sayısını artırmak ve Türk ziyaretçisi için vizeleri kolaylaştırmalıdır’’

Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Abdurrahman Arıcı;’’ Sizlerle birlikte omuz omuza çalışarak ülkemizi turizmde 6. Sıraya çıkardık. 31.8 milyon ziyaretçi sayısına ulaştıkı. 2013 yılında dünyanın 5. Turizm ülkesi olabilmemiz için çok çalışmamız lazım”

Protokol konuşmalarından sonra verdikleri desteklerinden dolayı TUROB plaketleri verildi Ayrıca Boyut Yayın Grubu, Yurtiçi Kargo, Unilever, Ecolab gibi sponsorlara ve Turizme katkı sağlıyan kurum ve kuruluşlara kişilere de teşekkür plaketleri takdim edildi. Bunlar arasında Tanıtma Genel Müdürü Cumhur Güven Taşbaşı Türkiye'nin tanıtımına sağladığı katkılar Berlin Kültür ve Turizm Müşaviri Gözde Şahin Alman pazarında 5 milyon sayısını geçmemiz nedeniyle ve Türkiye'nin tanıtımına sağladığı katkıdan DDF Firması adına ortak Esra Ekmekçi,gibi isimler vardı.

yilmazparlar@yahoo.com

29 Ocak 2013 Salı

EMITT FUARDA EGD ROTAYI SAĞLIK TURİZME ÇEVİRDİ -YILMAZ PARLAR

EMITT FUARDA EGD ROTAYI SAĞLIK TURİZME ÇEVİRDİ

EGD- Ekonomi Gazetecileri Derneği, Kısa adı EMİTT olan Doğu Akdeniz Uluslar arası Turizm ve Seyahat fuarındaki gerçekleştirdiği "Türkiye Ekonomisi ve Sağlık Turizmi " başlıklı panelde, Türk turizmin içerisinde yer alan sağlık turizm olgusunu yapısal, bağlamsal, sosyo-ekonomik ve uygulama yaklaşımlarındaki değişimler ve dinamikler çerçevesi içinde güncel ve evrensel bir bakış açısıyla ele alarak gelecek sağlık turizm uygulamalarına ışık tutabilecek bir yaklaşım geliştirmeye çalışdı.

İstanbul Tüyap Fuar Merkezi’nde düzenlenen EMITT Doğu Akdeniz Uluslar arası Turizm ve Seyahat Fuarında 27 Ocak 2013 tarihinde Ekonomi Gazetecileri Derneği (EGD) tarafından “Türkiye Ekonomisi ve Sağlık Turizmi” başlıklı bir panel düzenlendi.
EGD Başkanı Celal Toprak, Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği (TYD) Sağlık Turizmi Komitesi Başkanı ve Türkiye Sağlık Turizmi Geliştirme Konseyi Başkanı Emin Çakmak ile Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Başkan Danışmanı Recep Delibaşoğlu sağlık turizmin önemi gelişmesi ve sürdürebilirliği hakkında konuşmalar yaptı.

Panelin amacı temelde Turizmin gelişmesi ya da mevcut düzeyi, ülkemizin makro iktisadi göstergeleriyle Türkiye’deki sağlık turizmi anlayabilmek ve müdahale edebilmek yakın turizm gelirlerinin en ivedi işlevlerinden biri,dış ticaret açıklarını kapatabilme yeteneği için gerekli bağlamsal bir çerçeve vurgularını dile getirdi.
Para kazanırken kaybedilen sağlığın, sonra kazanılan paralarla eski sağlığı kazanmak için harcanan paraların ekonomisi önemli bir turizm kaynağı olan Sağlık turizmi, bir ucu doğal kaynaklara, diğer ucu beşeri ve mali kaynaklara kadar dayanan konular ele alındı.
Genel turizm sektörünün araçlarını ve sağlık hizmetleri teşkil eden, konaklama tesisleri, sağlık merkezleri, ulaşım yolları, fiyat Mekanizması, coğrafya, sağlık ve tıp gibi çeşitli bilimlerin ya da sentez bilimlerin ışığında sağlık için hizmete sokulan doğal kaplıcalar, uzman sağlık personeli gibi kaynakları bir potada toplayan ve kullanan Sağlık turizmimizin hedefleri büyük. Sayıca dünya sıralamasında önde gelenlerin aralarında olmamıza rağmen ekonomik kazançta çok gerilerde seyretmekteyiz.

Yetersiz olduğumuz tanıtım konusu vurgulanırken turizmin her kolu gibi temel amaçlara oturtulan sağlık turist sayısını arttırmak, sağlık turist profilini çesitlendirmek ve kalitesini arttırmak, sürdürülebilir turizm hamlesinin altı çizildi.
Emitt fuarda; Sağlık turizmle eşdeğerde olan, Ülke tanıtımında büyük rol oynayan doğal kaynaklara dayalı kırsal yerlesmelerle ve sağlık turizme içiçe olan, bir turizm türü Ekoturizm, parlayan yıldızdı.
Kıyı turizmde belirli aylardaki yoğunluğun azalmasına ragmen Ülkemiz turizmine büyük destek verecek olan her mevsim tüm yıl boyunca devam eden, tarımla bütünlesen kırsal turizm diger turizm türleriyle ve özellikle sağlık turizmiyle kolay entegre olabilme gücü, ayrıca dinamizm kazandırıyor.

Otantizmi ön plana çıkaran kırsal turizmim,konaklama tesislerinden Uğurlu Konaklarına uğruyoruz. TUROB eski basın danışmanı Gönül Yıldırım Fahri olarak ev sahipliği üstlendiği Uğurlu konakları hakkında “Türkiye'nin en kaliteli toz karına sahip Ilgaz Dağı Kayak Merkezinin tadını çıkarın. Muhteşem doğası, çam ormanları, yenilenen liftleri ve pistleri ile Ilgaz Dağı, sömestr tatiliniz için benzersiz bir tercih olacaktır. Kastamonu'ya sadece 35 km mesafede yer alan Ilgaz Dağı kayak tesislerine, Kastamonu'da konaklayarak 35- 40 dakikada ulaşabilirsiniz. Kastamonu'da en iyi konaklama tercihiniz ise, Kastamonu'nun geleneksel ahşap konakları olmalıdır. Tarihi 200 yıl geriye giden tarihi konaklar, tarihin koynunda günümüzün konforunu size yaşatacaktır. Uğurlu Konakları Özel Konaklama tesisi, yıl boyunca, sımsıcak ortamıyla ve dört dörtlük hizmetleriyle kayak ve doğa sporları tutkunlarının hizmetindedir. “bilgileri alıyoruz.
Yine, yerli yabancı turizmin hizmetine kapılarını kusursuz açan İksir Resort Town Yönetim kurul Başkanı İksir Sema Aydın” 4 mevsim doğanın her rengi ve doğallığın en konforlu halini yaşatan, Bol oksijeniyle, görselliğiyle ufkunuzu, aktivitesiyle yaşamınızı renklendirecek olan İksir Resort Town Tatil Kasabası’nda; doğada serbest at binişlerinden kış sporlarına, Jeep Safariden Ahşap Atölyesinde ahşap oymacılığına kadar 50’nin üzerinde aktiviteye katılabilirsiniz. canlı müzik eşliğinde güne özel hazırlanan programda, birbirinden güzel şarkılar, lezzetli bir menü ve dileyenler için gün boyu havuz-hamam-saunadan yararlanma fırsatı bulunuyor” tanıtımı özetledi.
Dogal ve kültürel kaynakları baz alan ve bunları tahrip etmeyen küçük ölçekli turizm olmasına rağmen ancak Ülke bütününde büyük potansiyel olan ekoturizmde; müzeler, tarihsel sit alanları milli par eglence parkları, el degmemis alanlar, hayvanat bahçeleri, dini merkezler, festivaller, magaralar, akarsular, ulusal yerel yemekler, sürdürülebilir turizmin esaslarıdır. Elbette Kültür turizm tanıtımında en önemli motifdir.
yilmazparlar@yahoo.com

26 Ocak 2013 Cumartesi

Saxo Bank CEO’su Lars Christensen: İstanbul ofisi önemli-Yılmaz Parlar

Saxo Bank CEO’su Lars Christensen:
“İstanbul ofisi tarihimizde önemli bir kilometre taşı”
 
Uluslararası finansal piyasalarda online işlem ve yatırım alanında dünyanın lider kurumları arasında yer alan Saxo Bank CEO’su Lars Seier Christensen, “Türkiye Saxo Bank’ın uzun zamandır olağanüstü derecede önem verdiği bir ülke. Hızla gelişen finans sektörünü mükemmel bir fırsat olarak görüyoruz” dedi.

 
24 Ocak 2013, Saxo Capital Markets Türkiye
Danimarka’nın saygın bankalarından ve dünyanın önde gelen online yatırım bankacılığı kurumlarından Saxo Bank’ın Türkiye’deki iştiraki Saxo Capital Markets Menkul Değerler A.Ş., Türkiye’de faaliyete başlamasını özel bir geceyle kutladı. Geceye finans dünyası ve aracı kurumlardan tanınmış isimler katıldı.

 
Saxo Capital Markets’in İstanbul Sapphire’de gerçekleştirilen lansman gecesine katılan Saxo Bank Kurucu Ortağı ve CEO’su Lars Seier Christensen,  Eylül ayında SPK’dan lisans alarak Türkiye’de faaliyet göstermeye başlayan Saxo Capital Markets’in başarısına dikkat çekti. Saxo Bank’ın İstanbul’da ofis açılışının Saxo Bank’ın tarihinde ve küresel gelişiminde önemli bir kilometre taşı olduğunun altını çizen Christensen, “ Türkiye Saxo Bank’ın uzun zamandır olağanüstü derecede önem verdiği bir ülke. Hızla gelişen finans sektörünü mükemmel bir fırsat olarak görüyoruz. İstanbul dünyanın önde gelen finans merkezlerinden biri olma potansiyeline sahip. Bizim buradaki varlığımız da Türk yatırımcılarını  direkt olarak değer katmamızı ve farklı işlem ihtiyaçları için tam olarak destek olmamızı sağlayacak” dedi.

Türkiye’nin yatırım potansiyelini gösteriyor
 
Saxo Capital Markets Menkul Değerler A.Ş. Genel Müdürü Egemen Kaya da geniş ürün yelpazesi ve gelişmiş risk takip sistemleri ile donatılmış Saxo Trader işlem platformu aracılığı ile 20 yıllık uluslararası tecrübe birikimini kurumsal ve bireysel Türk yatırımcılarına sunduklarını söyledi. Kaya, “Yeni borsa yapısı, Borsa İstanbul, gelişen teknolojik altyapı ve hisse senedi opsiyon piyasası ile Türkiye, yetkinliklerini ve yatırım potansiyelini dünyanın geri kalanına göstermeye başladı. Bugün Türkiye’de düşük enflasyon ve düşük faiz oranlarının olduğu bir ortamda Saxo Bank olarak gittikçe daha çok yatırımcının Forex, uluslararası borsa, vadeli işlemler ve opsiyonlar gibi uluslararası ürünlere ilgi duymasını bekliyoruz. Bu genç ve dinamik ülkede Saxo Bank ve Saxo Capital Markets Menkul Değerler olarak yatırımcı taleplerine en iyi şekilde hizmet etmek için hazırız” diye konuştu.

 
Saxo Bank Hakkında
 
Saxo Capital Markets Menkul Değerler A.Ş. Danimarka kökenli Saxo Bank’ın bir iştirakidir. Saxo Bank, ekonominin belirsizlik dönemlerinde büyümeye odaklı stratejisi ile Avrupa’nın seçkin bankaları arasında yer alıyor. Saxo Bank, Ağustos 2011’de, dünyanın önde gelen yatırım firmalarından TPG Capital’in Saxo Bank’ın ana hissedarlarından biri olduğunu duyurdu. Bu girişim sonucunda, TPG Capital, Saxo Bank’ın yüzde 30 payını satın almış oldu.
 
Saxo Bank, yasal ve lisanslı bir Avrupa bankası olarak, forex, hisse senetleri, ETF’ler (borsa yatırım fonları), vadeli işlem ve opsiyon kontratları, CFD’ler (fark kontratları) ve diğer türev ürünlerde işlem yapma imkanı sunuyor. Alım satım yapmak isteyen bireysel ve kurumsal müşterilerine, birbiriyle entegre, web tarayıcı tabanlı SaxoWebTrader; indirilebilir SaxoTrader yazılımı ve mobil cihazlar için SaxoMobileTrader uygulaması olarak üç ayrı platformu 20 dilde sunmaktadır.
 
Saxo Bank ayrıca Saxo Asset Management vasıtasıyla profesyonel portföy ve fon yönetimi hizmetleri, Saxo Privatbank üzerinden ise perakende bankacılık hizmetleri vermektedir.  Saxo Bank’ın Avrupa, Asya, Ortadoğu, Latin Amerika ve Avustralya’da ofisleri bulunmaktadır. Bilgi için:
www.saxobank.com  Ana hissedarlardan biri TPG CapitalSaxo Bank, A
ğustos 2011de, dünyanın önde gelen yatırım firmalarından TPG Capitalin Saxo Bankın ana hissedarlarından biri olduğunu duyurdu. Bu durum, Aralık 2011 ortasında tüm kamu otoritelerinin onayıyla resmiyet kazandı. Bu girişim sonucu TPG Capital, Saxo Bankın yüzde 30 payını satın almış oldu. Bankan
ın diğer ana hissedarları olan kurucular, büyük payları elinde tutuyor. Lars Seier Christensen Holding A/S ve Fournais Holding A/S, ayrı ayrı yüzde 29,95 paylarla yönetimde etkin bir konumda bulunuyorlar. Geri kalan hisseler ise bankanın mevcut ve eski çalışanları arasında dağılıyor.

yilmazparlar@yahoo.com

UXfinance 2013,banakacılık ve finans zirvesi-Yılmaz Parlar

UXfinance 2013, bankacılık ve finans alanında kullanılabilirliğin artırılarak, daha iyi bir kullanıcı deneyimi yaratılması amacıyla uluslararası uzmanları sektör profesyonelleriyle buluşturdu.

25 Ocak 2013 tarihinde İstanbul’da gerçekleştirilen UXfinance 2013, bankacılık ve finans alanında kullanılabilirliğin artırılarak, daha iyi bir kullanıcı deneyimi yaratılması amacıyla uluslararası uzmanları sektör profesyonelleriyle buluşturdu. İnternet bankacılığı, mobil bankacılık, ATM, çağrı merkezi gibi alternatif dağıtım kanallarına yönelik yeni trendlerin ayrıntılı olarak incelendiği etkinlikte, kullanıcı deneyimi tasarımı ve kullanılabilirlik alanında dünyanın önemli isimleri konuşmacı olarak yer aldı. UXservices tarafından düzenlenen UXfinance 2013, bankacılık ve finans sektöründen uzmanları ağırladı. UXservices tarafından düzenlenen UXfinance 2013, bankacılık ve finans alanında kullanılabilirliğin artırılarak daha iyi bir kullanıcı deneyimi oluşturulması hedefiyle sektör profesyonellerini bir araya getirdi. Uluslararası alanda önemli isimlerin konuşmacı olarak yer aldığı etkinlik, 25 Ocak 2013 tarihinde İstanbul’da gerçekleştirildi. UXfinance 2013’te kullanıcı deneyimi tasarımı ve kullanılabilirlik alanında dünyadaki yeni trendler ele alınırken, küresel çapta en iyi uygulamalar (best practices) incelendi. UXservices yöneticilerinden Emrah Yayıcı, “UXfinance 2013, genel çerçevesi ve ele aldığı konular anlamında Türkiye’de ilk kez düzenlenen bir etkinlik. Bankacılık ve finans sektörüne önemli katkıda bulunduğunu düşünüyoruz. Her biri dünyada tanınmış, daha önce bu alanda önemli dönüşüm projelerini hayata geçirmiş isimler UXfinance 2013’te konuşmacı olarak yer aldı” dedi. 
Emrah Yayıcı, şu noktalara dikkat çekti: “Bankacılık sektöründe internet bankacılığı ve çağrı merkezi gibi eskiden ‘alternatif’ dağıtım kanalları şeklinde ifade edilen kanalların kullanım oranları, bugün şube kullanım oranlarını büyük ölçüde geçmiş durumda. Bu nedenle bankalarımız, bu kanalları artık ‘alternatif’ olarak adlandırmıyor. 3G kullanımı ve akıllı telefonların penetrasyonuyla, bu kanallara mobil bankacılık da eklendi. Bu durum bankalarımızın ajandasında kullanıcı deneyimi tasarımı ve kullanılabilirlik konularını liste başına getirmiş durumda. Dünyadaki en iyi uygulamaların tartışıldığı UXfinance etkinliği ile bu dönüşüme katkı sağlamayı hedefledik”. 


UXfinance 2013 finans ve bankacılık
sektöründe daha iyi bir kullanıcı deneyimi için yürüttükleri çalışmalarla dikkat çeken dünyanın en saygın isimlerini ağırladı. 
 
UXfinance 2013’ün açılış konuşmacısı Oversea Chinese Banking Corporation Limited (OCBC) Deneyim Tasarımı Bölüm Başkanı Bojan Blecic, kullanıcı dostu bankacılık deneyimi tasarımı konusundaki uzmanlığının yanı sıra müşteri odaklı organizasyonlar yaratılmasına yönelik yürüttüğü çalışmalarla dünyada alanında saygın isimler arasında yer alıyor. Blecic, UXfinance kapsamında, “E-Bankacılığı yeniden şekillendirmek: iPhone ve iPad Uygulamaları” başlıklı bir konuşma gerçekleştirdi. 

 
Etkinlikte yer alan bir diğer konuşmacı ise National Australia Bank’te (NAB) Müşteri Deneyimi Tasarımcısı olarak görev alan Harriet Wakelam. Finansal servislerde müşteri deneyiminin en doğru, kolay ve gerçekçi şekilde tasarlanmasına yönelik çalışmalar yürüten Harriet Wakelam, bu anlamda hayata geçirdiği yeniliklerle de tanınıyor. Wakelam yaptığı konuşmasında, müşteri merkezli tasarım, tasarım düşüncesi ve hizmet tasarım tekniklerinin bankacılık hizmetlerinin gelişimine ne şekilde katkıda bulunabileceğine dair düşüncelerini aktardı. 
 
User Experience Professionals Association (UXPA) Başkan Yardımcısı Carol Smith de etkinliğin konuşmacıları arasında yer alıyor. Finans ve sigortacılık sektörlerine yönelik danışmanlık hizmetlerinde deneyime sahip olan Carol Smith, “Geçmişteki, Günümüzdeki ve Gelecekteki Finansal Deneyimler” başlıklı konuşmasında tecrübelerini UXfinance 2013 katılımcılarıyla paylaştı. 
 
UXfinance hakkında ayrıntılı bilgiye ve kayıt formuna
http://www.uxservices.com/uxfinance.html  adresinden ulaşılabiliyor

yilmazparlar@yahoo.com

23 Ocak 2013 Çarşamba

BUSİNESS TO BUSİNESS (B2B) PAZARLAMADA SON TRENDLER-YILMAZ PARLAR

BUSİNESS TO BUSİNESS (B2B) PAZARLAMADA SON TRENDLER

Sabancı Center Hacı Ömer Sabancı Konferans Salonu’nda, 22 Ocak 2013 tarihinde, Akçansa tarafından düzenlenen Pazarlama Zirvesi kapsamında, Şirketler arası pazarlama ve satış uygulamaları anlamına gelen Business to Business (B2B) pazarlamada son trendler ve farklı alanlardaki uygulamalar ele alındı.

Moderatörlüğünü Marka Danışmanı Temel Aksoy’un üstlendiği Akçansa Pazarlama Zirvesi’nde, Vodafone Kurumsal İş Birimleri İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy, İPSOS-KGM CEO’su Vural Çakır, Fütürist Ufuk Tarhan, Akçansa Genel Müdürü Hakan Gürdal konuşmacı olarak yer aldı.

Açılış konuşmasını Sabancı Holding Çimento Grup Başkanı Mehmet Göçmen’in yaptığı zirvede, konunun uzmanları olarak bilinen, Engin Aksoy - B2B pazarlamada yeni teknolojiler, Vural Çakır - Pazar ve müşteri araştırmaları, Hakan Gürdal - Tedarikçi-müşteri ilişkisinden iş ortaklığına geçiş, Ufuk Tarhan – Dijital Devrim ve hiper trendler konularını işlediler. Zirveye çok sayıda üst düzey yöneticiler, pazarlama yöneticileri ve akademisyenler ve basın mensupları katıldı.
Sabancı Holding Çimento Grup Başkanı Mehmet Göçmen, zirve açılışını konuya uygun kısa yaptığı konuşmasında, Pazar ve müşteri odaklı ihtiyaç ve beklentiler hızla değiştiğini buna uygun süratde iş modellerini sürekli olarak sorgulama gerekliğini vurguladı. Grup Başkanı Mehmet Göçmen, zirve ana başlığı olan B2B pazarlamada emek ağırlıklı sektörlerde değişimin yoğun şekilde hissedilen alan olduğunu, bu alanda çalışan pazarlama profesyonellerini, müşterileri nezdinde iş ortağı olarak konumlanmak, katma değer yaratan hizmet sunmak ve sunulan hizmeti farklılaştırmak, bir sadakat zinciri oluşturmak ve kurumsal kültür ve değerlerin dışına çıkmadan üretimden satış sonrasına kadar müşteri beklentilerini etkili şekilde yönetmek gibi zor görevler beklediğinin altını çizdi.

Akçansa Genel Müdürü Hakan Gürdal, genel çizdiği portrede, Tedarikçi-Müşteri İlişkisinden İş Ortaklığına Geçiş konulu sunumunda, Akçansa'nın çimento ve hazır beton ürünlerinde geliştirdiği pazarlama yöntemlerinden örnekleri paylaştı.
Vodafone İcra Kurulu Başkan Yardımcılarından, Engin Aksoy mobil uygulamaların örneklerini vererek gerekli bir pazar haline gelen anlattığı sunumunda, mobil gerçekliği "yeni normal" olarak tanımladı. Mobil pazarlama teknikleriyle çok çeşitli iş kollarında, doğru segmentasyonla, doğru kişilere ulaşmayı etkili kılan yöntemleri insan hayatına getirdiği kolaylıkları anlattı. Sosyal Lokal ve Mobil kelimelerinden türetilen (SoLoMo) kullanımının yaygınlaşmasını ve bu konulardan uzak olanın (SoLoMo) korkusuna kapıldığını toplumdan geri kaldığını hissettiğini dile getirdi. Dünyada akıllı mobil kullanıcının bir milyar civarında olduğunu söyledi.
Vural Çakır Pazar ve Müşteri Araştırmaları başlıklı sunumunda, Busines to Concumer (B2C) alanında müşterinin duygusal davranışlar sergilediğini, B2B pazarlamada rasyonel davranan müşteriler olduğunu söyledi. Pazarlamanın bu günü önemli   Stratejik planlama diye bir şey olması mümkün olmadığını, uzun vadede hepimizin öleceğini örnekledi.

Yaptığı yenilikci işleri Kartvizitine sığmayan Fütürist Ufuk Tarhan, dijital devrim ve hiper trendlere yönelik sunumunda, çok kısa bir zaman 2045 yılı insanının ve dünyanın gelebileceği evrimi video gösterimleriyle işaretledi. Yeni dünya insanı tasarım, teknoloji ve tedarik üçlüsüyle oluşan T Modeli insan olarak tanımladı.
Bilgiden çok becerilerin öne çıkacağı bir döneme girildiğini, Bilgi yaygınlaştıkca önemini yitirdiğini eskidiğini, Ölümsüzlüğü aradığımızı ve buna yaklaştığımız bir çağda artık bilginin değil becerinin tedarik edildiğini, iş ve özel yaşam ayrımının giderek ortadan kalktığını bir döneme girdiğimizi söyledi. Ayrıca Dijital devrimin yeni başladığını,   paralel kariyer  ve çoklu kariyer kavramlarını gündemimize almamız gerektiğini vurguladı.

Moderatör Marka Danışmanı Temel Aksoy panel  konuşmaları toparlayan bir özle farklılaşmak için ürünün esas olmadığını Ürüne odaklanmak miyopluğa neden olduğunu, Pazar ihtiyaçlarını karşılamaya odaklanan çözümlerle geleneksel algıdan uzaklaşmanın mümkün olabileceğini şeklinde özet bir sunum yaptı.

yilmazparlar@yahoo.com

BUSİNESS TO BUSİNESS (B2B) PAZARLAMADA SON TRENDLER-YILMAZ PARLAR

BUSİNESS TO BUSİNESS (B2B) PAZARLAMADA SON TRENDLER

Sabancı Center Hacı Ömer Sabancı Konferans Salonu’nda, 22 Ocak 2013 tarihinde, Akçansa tarafından düzenlenen Pazarlama Zirvesi kapsamında, Şirketler arası pazarlama ve satış uygulamaları anlamına gelen Business to Business (B2B) pazarlamada son trendler ve farklı alanlardaki uygulamalar ele alındı.

Moderatörlüğünü Marka Danışmanı Temel Aksoy’un üstlendiği Akçansa Pazarlama Zirvesi’nde, Vodafone Kurumsal İş Birimleri İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy, İPSOS-KGM CEO’su Vural Çakır, Fütürist Ufuk Tarhan, Akçansa Genel Müdürü Hakan Gürdal konuşmacı olarak yer aldı.

Açılış konuşmasını Sabancı Holding Çimento Grup Başkanı Mehmet Göçmen’in yaptığı zirvede, konunun uzmanları olarak bilinen, Engin Aksoy - B2B pazarlamada yeni teknolojiler, Vural Çakır - Pazar ve müşteri araştırmaları, Hakan Gürdal - Tedarikçi-müşteri ilişkisinden iş ortaklığına geçiş, Ufuk Tarhan – Dijital Devrim ve hiper trendler konularını işlediler. Zirveye çok sayıda üst düzey yöneticiler, pazarlama yöneticileri ve akademisyenler ve basın mensupları katıldı.
Sabancı Holding Çimento Grup Başkanı Mehmet Göçmen, zirve açılışını konuya uygun kısa yaptığı konuşmasında, Pazar ve müşteri odaklı ihtiyaç ve beklentiler hızla değiştiğini buna uygun süratde iş modellerini sürekli olarak sorgulama gerekliğini vurguladı. Grup Başkanı Mehmet Göçmen, zirve ana başlığı olan B2B pazarlamada emek ağırlıklı sektörlerde değişimin yoğun şekilde hissedilen alan olduğunu, bu alanda çalışan pazarlama profesyonellerini, müşterileri nezdinde iş ortağı olarak konumlanmak, katma değer yaratan hizmet sunmak ve sunulan hizmeti farklılaştırmak, bir sadakat zinciri oluşturmak ve kurumsal kültür ve değerlerin dışına çıkmadan üretimden satış sonrasına kadar müşteri beklentilerini etkili şekilde yönetmek gibi zor görevler beklediğinin altını çizdi.

Akçansa Genel Müdürü Hakan Gürdal, genel çizdiği portrede, Tedarikçi-Müşteri İlişkisinden İş Ortaklığına Geçiş konulu sunumunda, Akçansa'nın çimento ve hazır beton ürünlerinde geliştirdiği pazarlama yöntemlerinden örnekleri paylaştı.
Vodafone İcra Kurulu Başkan Yardımcılarından, Engin Aksoy mobil uygulamaların örneklerini vererek gerekli bir pazar haline gelen anlattığı sunumunda, mobil gerçekliği "yeni normal" olarak tanımladı. Mobil pazarlama teknikleriyle çok çeşitli iş kollarında, doğru segmentasyonla, doğru kişilere ulaşmayı etkili kılan yöntemleri insan hayatına getirdiği kolaylıkları anlattı. Sosyal Lokal ve Mobil kelimelerinden türetilen (SoLoMo) kullanımının yaygınlaşmasını ve bu konulardan uzak olanın (SoLoMo) korkusuna kapıldığını toplumdan geri kaldığını hissettiğini dile getirdi. Dünyada akıllı mobil kullanıcının bir milyar civarında olduğunu söyledi.
Vural Çakır Pazar ve Müşteri Araştırmaları başlıklı sunumunda, Busines to Concumer (B2C) alanında müşterinin duygusal davranışlar sergilediğini, B2B pazarlamada rasyonel davranan müşteriler olduğunu söyledi. Pazarlamanın bu günü önemli   Stratejik planlama diye bir şey olması mümkün olmadığını, uzun vadede hepimizin öleceğini örnekledi.

Yaptığı yenilikci işleri Kartvizitine sığmayan Fütürist Ufuk Tarhan, dijital devrim ve hiper trendlere yönelik sunumunda, çok kısa bir zaman 2045 yılı insanının ve dünyanın gelebileceği evrimi video gösterimleriyle işaretledi. Yeni dünya insanı tasarım, teknoloji ve tedarik üçlüsüyle oluşan T Modeli insan olarak tanımladı.
Bilgiden çok becerilerin öne çıkacağı bir döneme girildiğini, Bilgi yaygınlaştıkca önemini yitirdiğini eskidiğini, Ölümsüzlüğü aradığımızı ve buna yaklaştığımız bir çağda artık bilginin değil becerinin tedarik edildiğini, iş ve özel yaşam ayrımının giderek ortadan kalktığını bir döneme girdiğimizi söyledi. Ayrıca Dijital devrimin yeni başladığını,   paralel kariyer  ve çoklu kariyer kavramlarını gündemimize almamız gerektiğini vurguladı.

Moderatör Marka Danışmanı Temel Aksoy panel  konuşmaları toparlayan bir özle farklılaşmak için ürünün esas olmadığını Ürüne odaklanmak miyopluğa neden olduğunu, Pazar ihtiyaçlarını karşılamaya odaklanan çözümlerle geleneksel algıdan uzaklaşmanın mümkün olabileceğini şeklinde özet bir sunum yaptı.

yilmazparlar@yahoo.com

11 Ocak 2013 Cuma

Doğtaş’ta yeni yılın ilk kampanyası başladı!-Yılmaz Parlar




Doğtaş’ta yeni yılın ilk kampanyası başladı!

Mobilya sektörünün en beğenilen markası Doğtaş’tan yeni yıl sürprizi! Yılın ilk iki ayında yüzde 40’a varan indirim fırsatı tüm Doğtaş mağazalarında sizleri bekliyor!
Doğtaş, 2013 yılında evlenecekler, evini yenileyecekler için yüzde 40’a varan indirim kampanyasını başlattı. Şubat ayı sonuna kadar sürecek olan kampanya; salon takımlarından yemek odalarına, yataklardan ev tekstil ürünlerine kadar tüm ürünler için geçerli.
Ayrıca kampanya kapsamında Doğtaş, Maximum Kart’a özel12 taksit ve Temmuz'da ödeme fırsatı da sunuyor.

 

Doğtaş Hakkında

1972 yılında Çanakkale’de kurulan Doğtaş Mobilya, oturma gruplarından yemek odalarına, genç ve çocuk mobilyalarından, yatak odalarına ve Türkiye’nin ilk CE Medikal Sınıfı belgeli yataklarına kadar uzanan geniş ürün yelpazesiyle, uluslararası kalite standartlarında üretilen özgün tasarımlı modelleri ve fonksiyonellikle şıklığı birleştiren modern çizgili ürünleriyle, sektöründe fark yaratmıştır. Kalite ve tasarım konusunda sektöre birçok yenilik getiren Doğtaş, TS, ISO 9001, ISO 10002, E-1 gibi sistem belgelerine de sahiptir. Ayrıca 2008 yılında aldığı Turquality belgesi ile de yurtdışı atılımlarına hız vermiştir. Doğtaş Mobilya bugün 65 ülke ihracatı, yurtiçi ve yurtdışındaki 200’ü aşkın mağazası ile büyümeye devam etmektedir. 2012 yılında attığı büyük adımla gücüne güç katan Doğtaş, Cumhuriyetimizin en eski mobilya markası Kelebek Mobilya’yı bünyesine katarak girişimci tavrını bir kez daha ortaya koyarken Türk mobilya pazarında da ikinci sıraya yükselmiştir. Doğtaş, Capital dergisinin 2012 yılı Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri Araştırması sonucuna göre 2011 yılında olduğu gibi yine sektörünün en beğenilen birinci şirketi seçilmiştir.



yilmazparlar@yahoo.com