23 Ocak 2013 Çarşamba

BUSİNESS TO BUSİNESS (B2B) PAZARLAMADA SON TRENDLER-YILMAZ PARLAR

BUSİNESS TO BUSİNESS (B2B) PAZARLAMADA SON TRENDLER

Sabancı Center Hacı Ömer Sabancı Konferans Salonu’nda, 22 Ocak 2013 tarihinde, Akçansa tarafından düzenlenen Pazarlama Zirvesi kapsamında, Şirketler arası pazarlama ve satış uygulamaları anlamına gelen Business to Business (B2B) pazarlamada son trendler ve farklı alanlardaki uygulamalar ele alındı.

Moderatörlüğünü Marka Danışmanı Temel Aksoy’un üstlendiği Akçansa Pazarlama Zirvesi’nde, Vodafone Kurumsal İş Birimleri İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy, İPSOS-KGM CEO’su Vural Çakır, Fütürist Ufuk Tarhan, Akçansa Genel Müdürü Hakan Gürdal konuşmacı olarak yer aldı.

Açılış konuşmasını Sabancı Holding Çimento Grup Başkanı Mehmet Göçmen’in yaptığı zirvede, konunun uzmanları olarak bilinen, Engin Aksoy - B2B pazarlamada yeni teknolojiler, Vural Çakır - Pazar ve müşteri araştırmaları, Hakan Gürdal - Tedarikçi-müşteri ilişkisinden iş ortaklığına geçiş, Ufuk Tarhan – Dijital Devrim ve hiper trendler konularını işlediler. Zirveye çok sayıda üst düzey yöneticiler, pazarlama yöneticileri ve akademisyenler ve basın mensupları katıldı.
Sabancı Holding Çimento Grup Başkanı Mehmet Göçmen, zirve açılışını konuya uygun kısa yaptığı konuşmasında, Pazar ve müşteri odaklı ihtiyaç ve beklentiler hızla değiştiğini buna uygun süratde iş modellerini sürekli olarak sorgulama gerekliğini vurguladı. Grup Başkanı Mehmet Göçmen, zirve ana başlığı olan B2B pazarlamada emek ağırlıklı sektörlerde değişimin yoğun şekilde hissedilen alan olduğunu, bu alanda çalışan pazarlama profesyonellerini, müşterileri nezdinde iş ortağı olarak konumlanmak, katma değer yaratan hizmet sunmak ve sunulan hizmeti farklılaştırmak, bir sadakat zinciri oluşturmak ve kurumsal kültür ve değerlerin dışına çıkmadan üretimden satış sonrasına kadar müşteri beklentilerini etkili şekilde yönetmek gibi zor görevler beklediğinin altını çizdi.

Akçansa Genel Müdürü Hakan Gürdal, genel çizdiği portrede, Tedarikçi-Müşteri İlişkisinden İş Ortaklığına Geçiş konulu sunumunda, Akçansa'nın çimento ve hazır beton ürünlerinde geliştirdiği pazarlama yöntemlerinden örnekleri paylaştı.
Vodafone İcra Kurulu Başkan Yardımcılarından, Engin Aksoy mobil uygulamaların örneklerini vererek gerekli bir pazar haline gelen anlattığı sunumunda, mobil gerçekliği "yeni normal" olarak tanımladı. Mobil pazarlama teknikleriyle çok çeşitli iş kollarında, doğru segmentasyonla, doğru kişilere ulaşmayı etkili kılan yöntemleri insan hayatına getirdiği kolaylıkları anlattı. Sosyal Lokal ve Mobil kelimelerinden türetilen (SoLoMo) kullanımının yaygınlaşmasını ve bu konulardan uzak olanın (SoLoMo) korkusuna kapıldığını toplumdan geri kaldığını hissettiğini dile getirdi. Dünyada akıllı mobil kullanıcının bir milyar civarında olduğunu söyledi.
Vural Çakır Pazar ve Müşteri Araştırmaları başlıklı sunumunda, Busines to Concumer (B2C) alanında müşterinin duygusal davranışlar sergilediğini, B2B pazarlamada rasyonel davranan müşteriler olduğunu söyledi. Pazarlamanın bu günü önemli   Stratejik planlama diye bir şey olması mümkün olmadığını, uzun vadede hepimizin öleceğini örnekledi.

Yaptığı yenilikci işleri Kartvizitine sığmayan Fütürist Ufuk Tarhan, dijital devrim ve hiper trendlere yönelik sunumunda, çok kısa bir zaman 2045 yılı insanının ve dünyanın gelebileceği evrimi video gösterimleriyle işaretledi. Yeni dünya insanı tasarım, teknoloji ve tedarik üçlüsüyle oluşan T Modeli insan olarak tanımladı.
Bilgiden çok becerilerin öne çıkacağı bir döneme girildiğini, Bilgi yaygınlaştıkca önemini yitirdiğini eskidiğini, Ölümsüzlüğü aradığımızı ve buna yaklaştığımız bir çağda artık bilginin değil becerinin tedarik edildiğini, iş ve özel yaşam ayrımının giderek ortadan kalktığını bir döneme girdiğimizi söyledi. Ayrıca Dijital devrimin yeni başladığını,   paralel kariyer  ve çoklu kariyer kavramlarını gündemimize almamız gerektiğini vurguladı.

Moderatör Marka Danışmanı Temel Aksoy panel  konuşmaları toparlayan bir özle farklılaşmak için ürünün esas olmadığını Ürüne odaklanmak miyopluğa neden olduğunu, Pazar ihtiyaçlarını karşılamaya odaklanan çözümlerle geleneksel algıdan uzaklaşmanın mümkün olabileceğini şeklinde özet bir sunum yaptı.

yilmazparlar@yahoo.com

11 Ocak 2013 Cuma

Doğtaş’ta yeni yılın ilk kampanyası başladı!-Yılmaz Parlar




Doğtaş’ta yeni yılın ilk kampanyası başladı!

Mobilya sektörünün en beğenilen markası Doğtaş’tan yeni yıl sürprizi! Yılın ilk iki ayında yüzde 40’a varan indirim fırsatı tüm Doğtaş mağazalarında sizleri bekliyor!
Doğtaş, 2013 yılında evlenecekler, evini yenileyecekler için yüzde 40’a varan indirim kampanyasını başlattı. Şubat ayı sonuna kadar sürecek olan kampanya; salon takımlarından yemek odalarına, yataklardan ev tekstil ürünlerine kadar tüm ürünler için geçerli.
Ayrıca kampanya kapsamında Doğtaş, Maximum Kart’a özel12 taksit ve Temmuz'da ödeme fırsatı da sunuyor.

 

Doğtaş Hakkında

1972 yılında Çanakkale’de kurulan Doğtaş Mobilya, oturma gruplarından yemek odalarına, genç ve çocuk mobilyalarından, yatak odalarına ve Türkiye’nin ilk CE Medikal Sınıfı belgeli yataklarına kadar uzanan geniş ürün yelpazesiyle, uluslararası kalite standartlarında üretilen özgün tasarımlı modelleri ve fonksiyonellikle şıklığı birleştiren modern çizgili ürünleriyle, sektöründe fark yaratmıştır. Kalite ve tasarım konusunda sektöre birçok yenilik getiren Doğtaş, TS, ISO 9001, ISO 10002, E-1 gibi sistem belgelerine de sahiptir. Ayrıca 2008 yılında aldığı Turquality belgesi ile de yurtdışı atılımlarına hız vermiştir. Doğtaş Mobilya bugün 65 ülke ihracatı, yurtiçi ve yurtdışındaki 200’ü aşkın mağazası ile büyümeye devam etmektedir. 2012 yılında attığı büyük adımla gücüne güç katan Doğtaş, Cumhuriyetimizin en eski mobilya markası Kelebek Mobilya’yı bünyesine katarak girişimci tavrını bir kez daha ortaya koyarken Türk mobilya pazarında da ikinci sıraya yükselmiştir. Doğtaş, Capital dergisinin 2012 yılı Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri Araştırması sonucuna göre 2011 yılında olduğu gibi yine sektörünün en beğenilen birinci şirketi seçilmiştir.



yilmazparlar@yahoo.com

AVRUPA’NIN ÇİN’İ TÜRKİYE-YILMAZ PARLAR


AVRUPA’NIN ÇİN’İ TÜRKİYE


Gayrimenkul sektöründe 8-9 Ocak 2013 tarihinde Ceylan Hotelde Türkiye'nin önde gelen yerel ve uluslararası karar vericiler, Türkiye GRI 2013 zirvede yer aldı. Herkesin katılabildiği interaktif tartışmaplatformda, yerel ve uluslararası karar vericiler muhteşem yararlı ve mükemmel organizasyonda toplandı. Değerli ilişkileride dahada geliştirdi. 

Sürdürülebilir ekonomik büyüme isteği son yıllarda, Türkiye’de emlak patlamasını getirdi. Böylece Turizmden Otel yatırımından, ofis, AVM merkezlerine kadar kapsayan, fırsat koşullarından büyümedenpay almak isteyen yabancı yatırımcıların gözdesi oldu

GRI Global Real Estate Institute Başkanı, Henri Alster’in başlattığı zirve açılışı, Moderatörlüğünü Krea GayrimenkulDev. Ve Yat. A.Ş.Başkan & CEO  Hakan Kodal’ın yaptığı Talkshow ile devam etti. Panelde, EceTürkiye Proje Yönetimi Genel Müdürü Andreas Hohlmann, Forum Türkiye Fonu Başkanı, Glenn Aaronson,Qubıcon yönetici ortağı Patrick van Dooyeweert gibi üst düzey karar vericiler tarafından son fırsatlar, sorunlar ve eğilimleri tartışılırken adeta zirveyi özetledi.

Türkiye'deKurumsal Yatırımcılar - fırsatları ve tuzaklar (talkshow),Türkiye'de otel yatırımları, Türkiye'de Ofisi - büyüleyici yatırımcılar,  Perakende Gayrimenkul Yatırımları,Lüks Emlak - niş pazarda büyük bir potansiyele mi sahip,  Kredi Derecelendirme Yükseltme - Türkiye spot dönüm İstanbul'un Kentsel Yenileme - nereden başlamalı, gibi başlıklı panellerle cevaplar arandı.

Belirsizlik dönemlerinde, umut verici olarak görülen Türkiye, ekonomik büyümesininin iyi durumda oluşu, politik ve sosyal istikrar nispeten düşükde olsa istikrarlı verimleri yatırımcıların öncelik listesinin üstüne koydu. Potential concerns about inflation in the medium-run motivate buyers even more.Orta vadede enflasyon konusunda Potansiyel endişeleri daha da alıcıyı motive edici ancak teşvik beklentisinde olmaları  ve sabırlı olmak gereksinmeleri göz önüne serdi.
With particularly stable, high growth rates in residential and retail, the German market is in the spotlight for equity-strong and institutional investors.However, against the backdrop of the debt crisis and the uncertain climate in the Euro zone, how will the real estate market develop in the longer run?Ancak, borç krizi ve Euro bölgesinde belirsiz iklim fonunda, Türkiye pazarındaki son gelişmeleri kapsayan, özellikle konut ve perakende istikrarlı, yüksek büyüme oranları ile, Türkiye pazarında öz-güçlü ve kurumsal yatırımcılar için ilgi odağı oldu. Emlak piyasası uzun vadede nasıl gelişecek? Will Germany remain stable and become even stronger or will the dark clouds affect the country eventually? Türkiye stabil ve daha güçlü olacakmı,? Kriz kara bulutları ülkeye nihayetinde etkileyecek mi? Soruları cevap bekler durumda.
Join us in Frankfurt and engage in interactive discussion with like-minded colleagues covering the latest developments in the German market. Ttt
Emlak Konut GYO Bağımsız yönetim kurulu üyesi Haluk Sur,Çelen Kurumsal Gayrimenkul Değerleme başkanı Güniz Çelen,. Extensa genel müdür Özlem Gökçe İstanbul NEF yönetim kurulu üyesi Erden Timur, Prodema Proje Geliştirme ve manageme genel müdür Güven Emre Dumankaya yönetim kurulu üyesi   Ali Dumankaya Tahincioğlu Gayrimenkul İnşaat ve Turizm ceo / başkan.Özcan Tahincioğlu, USA Les Ottomans Partenaıres yönetici ortak Dilan Urun, Türk Yeşil Bina Konseyi kurucu ortağı ve başkan yardımcısı Duygu Erten gibi yüz civarında    pek çok önemli isim ve kurumsal yatırımcıların temsilcileri sunumlarıyla panele katıldı. 

Görüşler ise şöyle;
Türk gayrimenkul için en büyük zorluk, küresel ekonomik yavaşlama ve yüksek cari açığı nedeniyle Türkiye açığına tehdittir. GSYH'nin% 7.5 'GSYİH'sının% 10 gibi yüksek bir 34 ay içinde en düşük seviyeye düşürülmesi açığı dizginlemek için atılan adımlar memnuniyet getirirken, Yeni gayrimenkul hukukunun anlamı, yeni bina kodları, arsa maliyetleri, Borç finansmanı,borç düzenleyici sermaye kısıtlamaları nedeniyle yerli bankaların yeterince boşluğu doldurmak mümkün olmamasından bazı kişiler dış borç sağlayıcılar geçmişte kısmen egemen oldu.Bu günde ve gelecekte böyle tuzaklar varmı ve şeffafsızlık  kafaları karıştırmaktadır.

Özellikle perakende sektöründe Geçmişte, bazı gelişmeler müşteriler ve perakendeciler ihtiyaçları ile uyuşmuyor. Yüksek  talep orta ve uzun vadede, yüksek kaliteli ürünler hakim olacak ve istikrarlı bir büyüme getirecektir.

 Türkiye'nin en hızlı büyüyen pazarlarından biri olan ve birçok uluslararası yatırımcıların ilgi büyük. Artan nüfus, genç yaş ortalaması ve tüketici davranışları,  büyümenin çok olumlu özellikleri  ancak, genellikle belirsiz düzenlemeler ve çerçeve koşulları ve piyasa katılımcılarının 'kısmen eksik şeffaflık yabancı yatırımcılar için engeldir.

Türkiye'nin tüm yönleri ile dinamik bir ülke olduğu, yeni bir uluslararası yatırımcı / geliştiriciler için potansiyel vardır.

Geliştiriciler tarafı için yabancı geliştiriciler Türkiye'de iş yapmak için yerel bir ortak gerekiyor  En azından geliştirme sürecinde bir "katalizör" olarak kullanmak   uluslararası geliştiriciler yerel bir ortağa ihtiyacım olacak "yerel hareket et"

Türkiye yeni bir liberal ve reformist yatırım ortamı sunmaktadır:Orta ölçekli Anadolu kentlerinde genişleme yapmaktır. Piyasada büyük şehirler için doymuş olduğundan,   orta boy kentlerin doygunluğu için saldırı başlatmak gerekir.


1997 yılından beri DYY üzerindeki kısıtlamalar bakımından OECD ülkeleri arasında) ikinci büyük reformcu
Son derece rekabetçi yatırım koşulları, güçlü sanayi ve hizmet kültürü tüm yatırımcılar için eşit muamele, uluslararası sermayeli 30.000 civarında şirketi oluşu

Türkiye'nin Avrupa Birliği'nde% 1'den daha az karşılaştırıldığında, yıllık% 5'ini aşan ortalama GSYİH büyüme yaşadı. Ülkenin küresel ekonomide artan yabancı yatırım   durumu içinde,Türk GSYH fazla dolar bazında üç kat arttı. Son beş yılda, Batı Avrupa'nın geleneksel "güvenli liman" ile karşılaştırıldığında, özellikle, bir risk ayarlı bazda hala cazip. Ayrıca, Avrupa'daki ekonomik sıkıntılar görünürde sonu olmayan, uluslararası yatırımcıları uzak Batı Avrupa ve Türkiye gibi yüksek büyüme Avrupa pazarlara kendi ayırmalarını bir bölümünü dengelemek için akıllıca olacağına inancındalar.

Alışveriş merkezi geliştiriciler ve operatörler için Türkiye orta ve uzun vadeli yatırım için mükemmel fırsatlar sunmaktadır.

Türkiye bir yabancı yatırımcı olarak iadeler için kısa vadeli sonuçlara yol her zaman piyasa dalgalanmaları beklemek zorundadır. Uzun vadeli bir bakış açısı ile düşünmek ve hareket edenler için, Türkiye'de iyi bir fırsatlar var.

Halk ile venturing Ortak Türkiye ve uluslararası yatırımcılar tarafından aranan en iyi yolu veya biçimidir. Yerli kişi veya kuruluşlar ile işbirliği Yabancılar, yerel kanun ve yönetmelik ile yabancılık riskini en aza indirmek büyük duyarlılık sağlamak ve iş yapmak için düzgünyoldur.. Ayrıca yerliler gibi toprak sahibialtyapı bu kamu-özel imtiyazlar dahil yatırımcılar, kredi vb gibi öz sermaye finansmanı hazır ya da kolay kaynak sağlaması elverişlidir.

Standlarda görüştügümüz, Inci Holding yönetim kurul üyesi Nese Gok’e yorumunu almak istedik. Nese Gok” Gayrimenkul konusu benim icin yeni bir alan ve kisisel yatırımlarımı dogru yönlendirmek amacı ile bu programa katıldım. Şu an gayrimenkul yatırımlarım, İzmir ve Manisa çevresinde organik tarım arazisi, sanayi tesisi ve konut olarak dagılmıs durumda. Fakat GRI'da gördüm ki bunların hiç birisi yabancı yatırımcılar penceresinden bakıldıgında scope dahilinde degil.

Gayrimenkul yatırımlarının sadece %30-40 civarı İstanbul’dayken, konuşulan gelecek yatırım avantajlarının %90'i İstanbul odaklıydı. Bu benim icin avantaj mı, yoksa dezavataj mı zaman gösterecek.

Görüşler böyle Ancak kaygan zemin olduğunu söyleyen yabancılar karar ve kanunların netlik ve şeffaflık kazanmasından,teşvikten beklentileri var. Olumsuzluklar yabancı yatırımcıyı kaçırmakta olduğunu ifade ettiler.

yilmazparlar@yahoo.com

 

5 Ocak 2013 Cumartesi

Kas-Kon, Kastamonulu işletmeleri “birlikte iş yapmaları” için buluşturuyor buluşturuyor-Yılmaz Parlar




Kas-Kon,  Kastamonulu işletmeleri “birlikte iş yapmaları”
için buluşturuyor


Proje fabrikası gibi çalışan Kastamonu Konfederasyonu (Kas-Kon)’un yeni hedefi, Kastamonulu işletmeleri ‘birlikte iş yapmaları’ için aynı çatı altında toplamak oldu. Kas-Kon merkezi tarafından; İstanbul, Ankara, Kastamonu başta olmak üzere ülke genelindeki Kastamonulu işadamlarına gönderilmekte olan soru anketi ile yeni bir çalışmaya start verildi. Bu kapsamda; birlikte iş yapmanın yanı sıra, mesleki derneklere üye olma, üniversite eğitim bursları gibi sosyal sorumluluk projeleri ve futbol turnuvası gibi etkinlikler vb yer alıyor.  


Kastamonulu i
şadamlarına gönderilen Anket Sorularından bazıları aşağıdadır: 1.
İSTANBUL TİCARET ODASI (İTO)’YA ÜYE MİSİNİZ?Üye iseniz,
a.Hangi Meslek Komitesindesiniz?
b.
İTO Seçimlerinde oy kullanıyor musunuz?c.Meslek Komitenizde ve İTO MECLİS ' inde Kastamonulu bir üye olmasını önemsiyor musunuz ? İTO Üyesi değilseniz, üyesi olduğunuz MESLEK KURULUŞU ( Esnaf Odası vb gibi ) hangisidir?
2. KASTAMONU KART PROJESİNDE ÜYE İŞYERİ OLMAK İSTER MİSİNİZ? Cevabınız Evet ise :A.Bir banka ile beraber çıkaracağımız Kredi Kartı & Sadakat Kartı olarak kullanılacak olan KART ile şirketinizden yapılacak alışverişlerde, (kurumsal veya bireysel ) müşterilerinize; ne kadar indirim ve indirim sonrası tutar üzerinden ne miktarda puan uygulamayı düşünürsünüz? B.Bu kart için diğer tedarikçi firmalar ile (maliyeti makul tutarda olmak şartıyla) aynı gazete veya dergi reklamında yer almak ister misiniz ? 3.BURS VERDİĞİMİZ KASTAMONULU ÜNİVERSİTE ÖGRENCİLERİNİN SAYISINI ARTTIRMAK İÇİN UYGULAMAYA KOYDUĞUMUZ PROJELERLE İLGİLİ DÜŞÜNCENİZ OLUMLU MU?Olumlu ise,
a.Sigorta hizmetlerimizden faydalanmak ister misiniz?
b.
İletişim hizmetlerinden ( mobil telefon hatları, taşınabilir telefon numarası hizmetleri gibi ) faydalanmak ister misiniz?c.Toplu SMS, toplu mailing hizmetleri gibi ve google adwords gibi pazarlama araçları ile ilgili hizmetlerden yararlanmak ister misiniz?d.Web tasarımı, web hosting, SEO gibi İnternet'ten şirketinizin daha iyi tanıtılmasına dönük hizmetler yararlanmak ister misiniz? a, b, c, d maddelerinde hizmet vermek için kurduğumuz İstiklal Eğitim ve Sosyal Hizmetler A.Ş’den almak ister misiniz? 4)ŞİRKETLERİN KATILACAĞI BİR HALI SAHA TURNUVASI İLGİNİZİ ÇEKER Mİ?Bir takım oluşturup şirket olarak katılmayı düşünür müsünüz?Kas-Kon’un, Kastamonulu işadamlarına gönderdiği çalışmada, yukarıdaki gibi sorular bulunmaktadır.  

27 Aralık 2012 Perşembe

PARLAR MEDYA: Kavram Meslek Yüksek Okulu-Yeni Arayışlar Girişimi...

PARLAR MEDYA: Kavram Meslek Yüksek Okulu-Yeni Arayışlar Girişimi...: SAĞLIK TÜRİZMİNDE HEDEF DÜNYA LİDERLİĞİ EGD Ekonomi Gazeteciler Derneği Başkanı, Gazeteci Celal Toprak’ın moderatörlüğünü yaptığı Yen...

KAVRAM YÜKSEK OKULU-YENİ ARAYIŞLAR GİRİŞİMİ-SAĞLIK SEMİNERİ-YILMAZ PARLAR


SAĞLIK TÜRİZMİNDE HEDEF DÜNYA LİDERLİĞİ

EGD Ekonomi Gazeteciler Derneği Başkanı, Gazeteci Celal Toprak’ın moderatörlüğünü yaptığı Yeni Arayışlar Girişimi’nin sektörlerle buluşma doğrultusunda yaşam uygulamalı eğitimi destekleme kapsamında,  Kavram Meslek Yüksek Okulu’nda sağlık sektöründe çalışacak öğrencilerin yüksek potansiyelli katılımıyla 25 Aralık 2012 ’tarihli sağlık semineri düzenledi.


Özel Hastaneler ve Sağlık Kuruluşları Derneği Başkanı Dr. Reşat Bahat Yaşam Hastanesi Yön.Kur. Başkanı Op.Dr. Beyazade Özkahraman, Çağatay Sigorta Acenteliği Genel Müdürü Taner Çağatay, Ear Teknik Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Emin Ağaç, Konuşmacı olarak katıldılar.





Yaşam Hastanesi Yön.Kur. Başkanı Op.Dr. Beyazade Özkahraman Sağlık Turizmi ön plana çıkaran konuşmasında “Ülkemiz sağlıkta dev adımlarla ilerlemektedir.
Türkiye coğrafi olarak çok iyi konumdadır. İyi doktor, yetişmiş yardımcı personel, ileri teknoloji, akıllı binalara sahiptir. Şu anda sağlık turizminde dünyadaki ülkeler arasında ilk 10 ülke arasındayız. Hedefimiz 3-5 yıl içinde sağlık turizminde dünyada lider ülke olmaktır. İngilizce, rusça, arapça dillerini konuşmak sizi öne çıkaracaktır. sağlık eğitimi alanlara yeni bir iş kolu açılacaktır.” dedi

Özel Hastaneler ve Sağlık Kuruluşları Derneği Başkanı Dr. Reşat Bahat Yaşam
Kamu Sağlık Harcamalarının Milli Gelire Oranın değerlendirmelerrni yaptı. Örneklediği bazı rakamlardan, Toplam kamu sağlık harcamaları GSYH 4.09. İlaç harcamaları 1,5. Tedavi harcamaları 2.09.
Hızlı artan ilaç tüketimi dikkat çekerek 2012 yılı olarak harcama 15,5 milyar TL.olduğunu, toplam sağlık harcamaların milli gelire oranı Kamu sağlık harcamaları reel olarak artarken kamunun özel sağlık kurumlarından aldığı tedavi hizmetleri de arttığını Türkiye sağlık harcamaların 2010 Yılı için İlaç Harcamaları  yüzde 36.3 rekor seviyede olduğunu  vurguladı.

Kişi başı özel sağlık harcamalarının gelir grupların sağlık harcamalarının örneklerini sergiledi. SSK/SGK reel 1992 fiyatlarına göre 2010 yılı için 22.9 kat arttığının altını çizdi. Özetle “Kişi bası hekime başvuru sayısı yıllık 8.2 yeterli ve kaliteli sağlık hizmetinin sunumu temel göstergesi olan hekime başvuru sayısı 2012 de  8.2 olarak gerçekleşecek. SGK Bütçe  Açığını arttıracak diğer faktörler başında.nüfusumuzun yaşlanmasıdır. TÜİK yaşam memnuniyet araştırmasıda yüzde 67 memnun yüzde 8.5 çok memnun” dedi
Ear Teknik Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Emin Ağaç, “Yerli işitme cihazı bedelini düşük katsayıyla hesaplayan emekli sandığı ithal cihaza %125 kâr verirken yerli üretimde bu %2,5. dur. Yani “Devlet üretim yapmayın, fabrika kurmayın, ithal edin" diyor. Bunun anlamı,  fabrikayı yurt dışına taşıyın demek.
“Teknoloji üretiyoruz, ancak Ülkemizde sattığımız bir işitme cihazını yurtdışında en az iki katı bir fiyata satmak zorunda kalıyoruz.  Bürokrasi ve yüklenen vergiler sonucu, rekabet şansımızı yok ediliyor.
 Sorduğumuz soru üzerine Mehmet Emin Ağaç “Geçen yıl dünyada ilk kez piyasaya sunduğugumuz,  hem işitme hem de çınlama cihazı NANO   Dünyada  ilk olan bu işitme cihazı, 32 kanal özelliği ile duyma aynı zamanda  anlamayı sağlıyor. Genel olarak üretimin yüzde 70 i yazılım olarak gerçekleşmektedir.”
Çağatay Sigorta Acenteliği Genel Müdürü Taner Çağatay sağlık sigortaların öneminin altını çizerek mutlaka herkesin bunu yapması gerektiğini sağladığı faktörleri ve bu konuda sektöre öğrencilerin yönelmesini önerdi.
Öğretim görevlisi Özge Şahin’de öğrencilerine hitaben bir konuşma yaptı. Seminerin sunuculuğunu Nurhayat Tuna üstlendi.

18 Aralık 2012 Salı

Antik A.Ş. 275. nci Müzayede Swiss Hotelde -Yılmaz Parlar

SANAT EKONOMİSİNDE
MÜZAYEDELERİN ROLÜ

16 Aralık 2012 Pazar günü Swiss Hotelde Antik A.Ş. tarafından kendilerinin ifadeleriyle 275. nci Müzayede yapıldı. 5.000 TL.ile 1.800.000 fiyat frekansları  arasında açılan müzayede yüzlerce sanatsever koleksiyonerlerin katıldığı, yüzlerce kalemin doruklara çıkan rakamların  oluşturduğu iş hacmi sektöre canlılık getirirken Devlet kasalarına katma değer vergisiyle potansiyel gelir sağladı.

Müzayedeyi yöneten Turgay Artam sanat piyasasındaki hareketliliğe dikkat çekerek ve yeni koleksiyoncuların sayısındaki artışın sanat piyasası için çok olumlu olduğunu belirttiği gibi, Bir kere daha görüldü ki;  sanat sektöründeki hareketler, sanat ürününe değişik fiyat seviyelerin her biri  arasındaki ilişkiyi kuran talep fiyatının fonksiyonunu belirlerken, Kültürel sermaye birikimi ve ekonomik kalkınma arasında anlamlı bir bağ olduğu görüşü gözler önüne serdi.
Son yıllarda önceliği kültür odaklı kentsel gelişim projelerin kültür ve sanatsal yatırımlarla kentsel canlanma yaratmaya çalışmakta kültürel sermayeyi oluştururmaktadır.
Kültürel miras ve yaratıcılıktan beslenen,Kültürel sermaye ülkenin sahip olduğu fiziki ve beşeri sermayenin daha akılcı ve verimli kullanılmasına olanak vermesini sağlar  ekonomide katma değer yaratır.
Toplumsal bütünleşme, kimlik oluşturma ve dayanışma için önem arz eden Kültürel sermaye birikiminin sosyal refahı arttırıcı etkisi olduğu kadar ülke ekonomisi için istihdam ve gelir arttırıcı etkisi de vardır.
Kültürel ve sanatsal yatırımlar ekonomik değer yaratma potansiyelinin bilincinde olan Gelişmiş ülkeler kültürün çoğaltan etkisi ile ekonomideki diğer sektörler ile etkileşimde bulunurak büyüme hızını artırmaktadırlar.
Antik A:Ş: Tarafından düzenlenen müzayede ,Klasik Türk Resimlerinden Osman Hamdi Beye ait  “Vazo Yerleştiren Kız” tablosu  2.600.000 TL. KDVli toplam fiyatı 3.280.000TL gibi rekor fiyata satılırken piyasaya sanata canlılık kazandıran bir ortam oluşturmasına ve kültürel kalkınma kaldıraçlığı sağlamaktadır.
Diğer sektörleri açık artırma ihalelerinde olduğu gibi ihale mafiyasının olmadığı gayet nezih ortamda elit insanların rahat huzur ve neşe içinde katıldığı müzayedeler sık olması ve desteklenmesi gerekir. Böylece sanata kültüre hareket kazandırmasıyla birlikte taşlar yerine oturmaktadadır. Zaman içerisinde  eserler ait olduğu ortama geri kazandırılmaktadır.
Türkiye’nin önde gelen müzayede şirketlerinden Antik A.Ş. 16 Aralık 2012 tarihli Swiss otel’de, 275. Müzayedesinde özel koleksiyonlardan seçilmiş değerli tabloların ve antikaların satışıyla ilgili, satılan bazı eserlerin fiyatları şöyle; Osman Hamdi Bey “Vazo Yerleştiren Kız” 3.280.000 TL,, Hasan Rıza “Fatih Sultan Mehmet’in İstanbul’a Girişi” 1.260.000 TL.,Alperto Pasını “İstanbul’da Pazar Yeri” 820.000 Tl, İbrahim Çallı “Natürmont”340,000 Tl, Hikmet Onat “Anadolu Hisarı Sırtlarından” 200,000 Tl, Hikmet Onat “Kanlıca Koyu” 240,000 Tl , Diyarbakırlı Tahsin “Deniz” 160,000 Tl, El yazması Kuran-ı Kerim 190,000 TL ,Halil Paşa Vazoda Manolyalar” 125,000 TL, Süleyman Seyyid “Çilek Dalı” 125,000 Tl, Hilye-İ Şerife “Hafız Osman” 325.000 Tl., Fausto Zonaro Ayaspaşa 220,000 Tl